Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

Καλαμάτα: Εξηγήσεις για τα παράτυπα επιδόματα


“Το μοναδικό πρόβλημα που εντόπισαν οι ελεγκτές είναι η μη διεξαγωγή κοινωνικής έρευνας. Η διεξαγωγή της κοινωνικής έρευνας δεν αφορούσε εμένα προσωπικά, αλλά ολόκληρη την υπηρεσία και τη λειτουργία της” αναφέρει στις εξηγήσεις που έδωσε ο ένας από τους δύο υπαλλήλους της Διεύθυνσης Πρόνοιας του Δήμου Καλαμάτας, ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται στο θέμα με τα παράτυπα επιδόματα, που έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης.
Υποστηρίζει πως “κοινωνική έρευνα δεν γινόταν και η κοινωνική υπηρεσία δήλωνε αδυναμία να μεταβεί στους καταυλισμούς και να βεβαιώσει τη διαμονή κάθε τσιγγάνου που έκανε αίτηση για το επίδομα ΚΕΑ”.
Δηλώνει ότι δούλεψαν “με αυταπάρνηση κάτω από συνθήκες πολύ μεγάλης πίεσης, και η Διεύθυνση χαρακτήριζε την προσπάθειά μας ηρωική” – και ότι θεωρεί απαράδεκτο οι αδυναμίες λειτουργίας μιας ολόκληρης υπηρεσίας να επιρρίπτονται σε δύο μεμονωμένους υπαλλήλους.
Να υπενθυμίσουμε ότι στο πρώτο της θέμα της “Ε” στις 25 Ιανουαρίου, με αναλυτικό ρεπορτάζ της Νικολέττας Κολυβάρη, αναφερόταν: “Με 4,1 εκατ. ευρώ φέρεται ότι ζημιώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο από επιδόματα που εγκρίθηκαν παράτυπα από τη Διεύθυνση Πρόνοιας του Δήμου Καλαμάτας. Έκθεση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) αποκαλύπτει ότι δύο υπάλληλοι του Κέντρου Κοινότητας Καλαμάτας ενέκριναν πλήθος παράτυπων αιτήσεων για την καταβολή από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2020 επιδόματος στέγασης και Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (ΚΕΑ) σε μη δικαιούχους, ακόμα και από άλλους δήμους της χώρας”.
Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, ο ένας από τους δύο υπαλλήλους στις εξηγήσεις που έδωσε στη Δικαιοσύνη, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
“Ηταν μια αρκετά πιεστική κατάσταση δεδομένου ότι έπρεπε να εξυπηρετήσουμε μεγάλο πλήθος πολιτών που συνέρρεαν στην Πρόνοια, χωρίς ραντεβού. Μοιράζονταν πάνω από 60 νούμερα προτεραιότητας την ημέρα. Δεν είχαμε καμία γραμματειακή υποστήριξη, αλλά δουλεύαμε μόνοι μας ασταμάτητα για να προλάβουμε το πλήθος των πολιτών. Υπήρχε πρόβλημα στον σχολαστικό έλεγχο των εγγράφων που προσκομίζονταν, προκειμένου να εγκριθεί μια αίτηση, καθώς επίσης και στην αρχειοθέτηση των εγκεκριμένων αιτήσεων με τα ανάλογα περιστατικά. Δεν υπήρχαν ειδικοί χώροι (φάκελοι - ντουλάπες) κι έτσι τοποθετούνταν σε απλά χαρτόκουτα που προμηθευόμασταν μόνοι μας.
Σήμερα η εργασία που γινόταν έως τις αρχές του 2020 με 2-3 υπαλλήλους γίνεται με 7-8 υπαλλήλους και κλείνονται ραντεβού για κάθε πολίτη ανά μισάωρο. Η διαφορά είναι εμφανής. Δουλέψαμε με αυταπάρνηση κάτω από συνθήκες πολύ μεγάλης πίεσης και καταφέραμε το καλύτερο δυνατό. Η Διεύθυνση χαρακτήριζε την προσπάθειά μας ηρωική”.
Ακόμα, δηλώνει ότι αισθάνετα ότι δεν φέρει κάποια ευθύνη για “τα 100 άτομα που αναφέρονται στην έκθεση των ελεγκτών και αφορούσε μη ηλεκτροδοτούμενες κατοικίες, δεδομένου ότι το μοναδικό πρόβλημα που εντόπισαν οι ελεγκτές είναι η μη διεξαγωγή κοινωνικής έρευνας. Η διεξαγωγή της κοινωνικής έρευνας δεν αφορούσε εμένα προσωπικά, αλλά ολόκληρη την υπηρεσία και τη λειτουργία της”.
Αφού αναφέρει ότι στο Δήμο Καλαμάτας υπάρχουν 11 καταυλισμοί τσιγγάνων αναγνωρισμένοι επίσημα από το υπουργείο Εσωτερικών, ενημερώνει πως “μέχρι τον Μάρτιο του 2020 δεν είχε γίνει καταγραφή των τσιγγάνων σε κάθε ένα ξεχωριστό καταυλισμό. Στο ΚΕΑ αναγκαστικά περνούσαμε ως κατοικία αυτή που αναγραφόταν στη φορολογική δήλωση, π.χ. ΔΟΥ Καλαμάτας, καταυλισμός Αγίας Τριάδας. Κοινωνική έρευνα δεν γινόταν και η κοινωνική υπηρεσία δήλωνε αδυναμία να μεταβεί στους καταυλισμούς και να βεβαιώσει τη διαμονή κάθε τσιγγάνου που έκανε αίτηση για το επίδομα ΚΕΑ”.
Θεωρεί απαράδεκτο “οι ελεγκτές του ΟΠΕΚΑ τις αδυναμίες λειτουργίας μιας ολόκληρης υπηρεσίας να τις επιρρίψουν σε δύο μεμονωμένους υπαλλήλους της υπηρεσίας, καθώς υπεύθυνα για το αν θα γίνει κοινωνική έρευνα είναι τα αρμόδια όργανα του δήμου και του Κέντρου Κοινότητας. Μάλιστα, τα αρμόδια όργανα διεξάγουν κοινωνική έρευνα όποτε αυτά κρίνουν απαραίτητο”.
Υποστηρίζει πως “το να μην κάνουμε δεκτή μία αίτηση στην οποία δεν έχει διεξαχθεί κοινωνική έρευνα, λόγω της γενικότερης αδυναμίας της υπηρεσίας, θα ήταν αντίθετο στην εκπλήρωση των υπηρεσιακών μας καθηκόντων” και δηλώνει ότι “έδωσα το είναι μου, χωρίς δισταγμό και υστεροβουλία για την εξυπηρέτηση των πολιτών που ζήτησαν τη βοήθεια της Πρόνοιας του Δήμου Καλαμάτας, γιατί βίωναν συνθήκες ακραίας φτώχειας, λόγω της οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας και της υγειονομικής πανδημίας που ακολούθησε”.   Γ.Σ. eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα