Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

Τέμπη: Αποκάλυψη - Έβαζαν βάρδιες στον 59χρονο σταθμάρχη πριν λάβει τα αποτελέσματα της εκπαίδευσής του

Μία σημαντική αποκάλυψη σχετικά με τον σταθμάρχη που συνέδεσε το όνομά του με την τραγωδία στα Τέμπη, έκανε η εφημερίδα "Τα Νέα".
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εφημερίδα, η εκπαίδευση του σταθμάρχη της Λάρισας διήρκησε από την 1/8/2022 έως τις 23/1/2023.
Στις 23, 24 και 25 Ιανουαρίου ο σταθμάρχης δίνει εξετάσεις που αφορούν στην κυκλοφορία των συρμών, την ηλεκτροκίνηση κα τα συστήματα GSMR, δηλαδή το σύστημα σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και ETCS, που είναι το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών.
Στις 26 Ιανουαρίου 2023 ο σταθμάρχης έχει κανονικά βάρδια ως σταθμάρχης, πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων, και στις 28 Φεβρουαρίου 2023 έγινε το δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 24 Ιανουαρίου ο σταθμάρχης είχε βγάλει φωτογραφία με πέντε ακόμη άτομα και πανηγύριζε ότι ολοκλήρωσε την εκπαίδευση και πήρε την πιστοποίηση.


Έγγραφο-ντοκουμέντο για τα Τέμπη: Ο μοιραίος σταθμάρχης δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη πορείας

Την ανεπάρκεια του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας που προκάλεσε την τραγωδία στα Τέμπη αναδεικνύει έγγραφο-ντοκουμέντο. Η αυτόμαξη χάραξη της πορείας των τρένων λειτουργούσε κανονικά στον πίνακα του σταθμαρχείου Λάρισας, αλλά ο προφυλακισμένος 59χρονος επέλεξε να γυρίσει τα κλειδιά χειροκίνητα, οδηγώντας στη σύγκρουση των τρένων με τους 57 νεκρούς.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, η αυτόματη χάραξη της πορείας των τρένων λειτουργούσε κανονικά στο σταθμαρχείο Λάρισας, αλλά ο ίδιος επέλεξε να μην το κάνει, γιατί φαίνεται ότι δεν γνώριζε πώς να το κάνει. Ο πίνακας όπου υπάρχουν τα κλειδιά και ρυθμίζει την κυκλοφορία των συρμών, έχει τη δυνατότητα να καταγράφει, ανά λεπτό, τις εντολές που δέχεται από τους σταθμάρχες.
Σε αυτό το σύστημα, φαίνεται ότι μετά το σχόλασμα των έμπειρων συναδέλφων του, ο 59χρονος σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη, με τα τραγικά επακόλουθα.
Στα έγγραφα που παρουσιάζει το MEGA, φαίνεται καθαρά, όχι μόνο ότι η αυτόματη χάραξη λειτουργεί κανονικά, αλλά χρησιμοποιήθηκε μάλιστα από τους προηγούμενους σταθμάρχες στις βάρδιες της ίδιας ημέρας.
Από τις 22:12, ώρα που οι έμπειροι σταθμάρχες εγκατέλειψαν τη θέση τους, μέχρι και τις 01:39, χρόνος στον οποίο έγινε το δυστύχημα, δεν υπάρχει καμία καταγραφή για χάραξη πορείας στο σύστημα.
Η επόμενη καταγραφή που εμφανίζεται στα έγγραφα ντοκουμέντο, είναι δοκιμαστική από την αστυνομία που βρίσκεται στο σταθμαρχείο, προκειμένου να διαπιστώσουν αν το σύστημα λειτουργεί κανονικά.

   


Αποτύπωση καταγραφής συμβάντων από 28/02.2023, 21:50:36 έως 01/03/2023, 02:39:45:
28/02/2023 21:50:36 – 21:51:15, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσ/κη
28/02/2023 21:50:49 – 22:07:05, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 2 είσοδος Λάρισας
28/02/2023 21:50:51 – 22:12:09, Χάραξη διαδρομής εξόδου προς Μεζούρλο
28/02/2023 22:07:07 – 22:07:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 2 με χάραξη
28/02/2023 22:12:10 – 22:12:50, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Μεζούρλο
28/02/2023 22:12:51 – 01:39:38, Δεν καταγράφεται κανένας χειρισμός
01/03/2023 01:39:39 – 02:39:39, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 1 είσοδος Λάρισας
01/03/2023 02:39:40 – 02:39:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 1 με χάραξη
​​​

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα