Σάββατο 25 Μαρτίου 2023

Έρευνα της ΓΣΕΕ: Οι Έλληνες μείωσαν κρέας, θέρμανση και μπάνιο


Έρευνα για τις τάσεις που επικρατούν στην καταναλωτική συμπεριφορά λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών πραγματοποίησε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 on line ερωτηματολογίων.
Τα ευρήματα προκαλούν σοκ και δέος, αφού αποκαλύπτουν πως ο Έλληνας της ακρίβειας, όχι απλά δεν μπορεί να συντηρήσει την κατοικία του, αλλά έχει φτάσει στο σημείο να μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο, ενώ αδυνατεί να καταναλώσει κρέας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης, τα αποτελέσματα που προέκυψαν μεταξύ άλλων είναι :
• Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα το 4,8%. Το 59,9% δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικία τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.
• Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.
• Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).
• Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Το ποσοστό όσων μείωσαν το καθημερινό μαγείρεμα είναι 57%.
• Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα το 83 % απαντά αρνητικά. Το 71 % αναφέρουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει κα­θόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους.
• Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Η ψυχαγωγία για τους περισσότερους αξιολογείται από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%), όπως η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).
• Οι καταναλωτές μείωσαν τη μετακίνηση με Ι.Χ. (77,3%) ενώ σημαντικό ποσοστό μείωσε την αγορά τροφίμων και τα λοιπών βασικών ειδών πρώ­της ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Το 83,5 % επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα και το 90,4 % για την ένδυση / υπόδηση.
• 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να καλύψουν τη δαπάνη για μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. 
• Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαί­νεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.
• 7 στους 10 ερω­τώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.
• Το 91,5 % επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευ­θείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων.
Αναλυτικά η έρευνα
Ο Έλληνας της Ακρίβειας δεν μπορεί να συντηρήσει την κατοικία του, μειώνει τις φορές που κάνει μπάνιο και αδυνατεί να καταναλώσει κρέας. Έρευνα: Η συμπεριφορά του καταναλωτή την περίοδο της ακρίβειας στην Ελλάδα 2021-2022
Για παράδειγμα, μόνο το 4,8% των καταναλωτών δηλώνει ότι προβαίνει πάντα σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας του.



Ακόμη χειρότερα, οι καταναλωτές, σε ποσοστό 40%, μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο, ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους (73,5%).
Και φυσικά, η πλειονότητα των καταναλωτών μείωσε το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας του – ποσοστό 86,8%, ενώ 8 στους 10 επιλέγουν να φορούν περισσότερα ρούχα για να αποφεύγουν τη δαπάνη της θέρμανσης.
Παράλληλα, το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.

Δεν προτιμούν το Καλάθι του Νοικοκυριού
Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το Καλάθι του Νοικοκυριού, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά αρνητικά (83%).

Οι καταναλωτές σημειώνουν, μάλιστα, ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού δε συμβάλλει καθόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%). Λίγο συμβάλλει απαντά το 16,0% και μέτρια το 9,6%.
Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό θεωρεί ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού συμβάλλει πολύ (2,2%) και πάρα πολύ μόλις το 1,2%.

«Φωτιά» στις τιμές των τροφίμων
Σημαντική επιβάρυνση στις τιμές εντοπίζουν οι περισσότεροι καταναλωτές κυρίως στα τρόφιμα (87,78%), αλλά και στη θέρμανση (79,82%).
Κατόπιν, η κατηγορία δαπανών που σημειώνει αύξηση τον τελευταίο χρόνο αξιολογούν πως είναι η μετακίνηση με Ι.Χ. (66,61%) και τα λοιπά βασικά είδη πρώτης ανάγκης (54,09%).
Αξιόλογο ποσοστό δηλώνει οικονομική επιβάρυνση και στην ιατρική περίθαλψη (42,75%), καθώς επίσης και στο κόστος των ενοικίων / ή του δανείου της κατοικίας τους (30,70%).

Οι ερωτώμενοι δηλώνουν ότι με αυξήσεις έχουν επιβαρυνθεί και άλλες κατηγορίες, όπως η κατηγορία της ένδυσης και υπόδησης, σε ποσοστό 28,83%, και η κατηγορία της εκπαίδευσης και των έκτακτων αναγκών, σε ποσοστό 24,15%.
Σε μικρότερο ποσοστό εντοπίζουν αυξήσεις σε κατηγορίες όπως οι τηλεπικοινωνίες (22,75%), η ψυχαγωγία (21,93%) και η προσωπική φροντίδα (21,58%).

Δείτε εδώ ολόκληρη της έρευνα της ΕΕΚΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα