Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

Γιατί ο Καραμανλής "πάγωσε" τη Μεσσηνία


Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην πρόσφατη ολιγόωρη επίσκεψή του στην Τρίπολη μίλησε σχεδόν για όλα τα έργα της Πελοποννήσου.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, συμπολίτευση και αντιπολίτευση αναλύοντας και ερμηνεύοντας τις ανακοινώσεις θα έπρεπε να διασταυρώνουν τα ξίφη τους για τουλάχιστον ένα μήνα. Αντί όμως να ξεσηκωθεί ο συνήθης κουρνιαχτός δηλώσεων, ακολούθησε... παγωμάρα και σιωπή από όλες τις πλευρές, καθώς το ανοιχτό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων δεν αφήνει κανένα περιθώριο ούτε για πανηγυρισμούς ούτε για κριτική.Καθώς υπάρχει πλέον μια δεκαήμερη απόσταση από την επίσκεψη του κ. Καραμανλή στην Τρίπολη, θα επιχειρήσω μια δεύτερη ανάγνωσή της, τονίζοντας πως είχα φύγει από τη συνέντευξη Τύπου με περισσότερες απορίες από όσες είχα πριν τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών. Θα μου πείτε: Γιατί δεν κάνατε περισσότερες ερωτήσεις; Δυστυχώς δεν το επέτρεπαν οι κανόνες ευγένειας, καθώς οι δημοσιογράφοι της Μεσσηνίας μονοπωλήσαμε τη συνέντευξη, ρωτώντας για έργα του νομού και βάζοντας σε δεύτερη μοίρα σχέδια που αφορούν την ανάπτυξη της Πελοποννήσου όπως η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Αφού δεν ρωτήσαμε λοιπόν για το σιδηρόδρομο, ας ξεκινήσουμε την "αποκρυπτογράφηση" των δηλώσεων Καραμανλή με το άδειασμα του σάκου των προσδοκιών που είχε γεμίσει επιμελώς ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας αναφορικά με το τρένο. Με απλά λόγια, για όποιον δεν το κατάλαβε: Το υπουργείο Υποδομών δεν θα δώσει ούτε 1 ευρώ για το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο και μόνο η Περιφέρεια θα διαθέσει 15 εκ. ευρώ για δρομολόγια του τρένου στη μετρική γραμμή Κόρινθος - Ναύπλιο. Επιστρέφουμε λοιπόν στις ταχύτητες του... Τρικούπη με μετεπιβίβαση στην Κόρινθο, κι όποιος αντέξει μπορεί να κατέβει στο σταθμό των Μυκηνών για να θαυμάσει τα κυκλώπεια τείχη που έφτιαξαν οι Δαναοί.
Στα ανάκτορα του Νέστορα άραγε, υπουργέ μου, θα πηγαίνουμε νωρίτερα και ασφαλέστερα; "Θέλουμε να ελπίζουμε ότι εντός 18 μηνών -γιατί έχει προχωρήσει ήδη η πρώτη φάση του διαγωνισμού- θα έχουμε ανάδοχο" απάντησε ο κ. Καραμανλής όταν ρωτήθηκε για το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη. "Ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι" ήταν το πρώτο σχόλιο που μου ήρθε στο μυαλό όταν άκουσα τον υπουργό, 12 μήνες μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού, να λέει ότι ενδεχομένως θα χρειαστούν επιπλέον 18 για να έχουμε ανάδοχο. Και μπορεί να μη σχολίασα φωναχτά, υπουργέ μου, αλλά θα μου επιτρέψεις να γράψω ότι είναι τουλάχιστον αναποτελεσματική η διαγωνιστική διαδικασία που αναδεικνύει ανάδοχο (αν όλα πάνε καλά, βεβαίως βεβαίως) μετά από 2,5 χρόνια.

Θα μου επιτρέψεις επίσης, υπουργέ μου, να σχολιάσω τη φράση: “Εδώ έχουμε την κλασική περίπτωση ενός έργου που ξεκίνησε στην αρχή με έναν άλλο σχεδιασμό". Και χάθηκαν καμιά 15αριά χρόνια, θα προσθέσω εγώ. Αραγε δεν φταίει κανένας για αυτόν τον λανθασμένο αρχικό σχεδιασμό; Τι έλεγαν οι υπάλληλοι και οι διευθυντές του υπουργείου; Δεν περιμένω απαντήσεις. Να πιέσετε τους υπάλληλους περιμένω, για να αναδειχτεί ανάδοχος νωρίτερα και να μην περιμένουμε 18 μήνες μέχρι να ξεκινήσουν οι απαλλοτριώσεις.
Για το Καλό Νερό - Τσακώνα ο κ. Καραμανλής είπε: “Είναι έργο προϋπολογισμού 160 εκ. ευρώ και βρισκόμαστε στη διαδικασία των μελετών. Οπως καταλαβαίνετε πρέπει να πάρουμε πρώτα την έγκριση για το Πάτρα - Πύργος. Εννοείται ότι οι μελέτες συνεχίζονται, αλλά καλό είναι να μην απλώνουν πολύ τον τραχανά. Ενα ένα τα έργα να τα σχεδιάζουμε, ένα ένα να τα τελειώνουμε". Συμφωνώ. Να μην απλώνουμε τον τραχανά. Γιατί όμως επεκτείνατε τη σύμβαση παραχώρησης μόνο για το Πάτρα - Πύργος και δεν κάνατε έστω μια προσπάθεια να επεκτείνετε και τη σύμβαση παράχωσης του "Μορέα" ή της "Ολυμπίας Οδού" προκειμένου να κατασκευαστεί και το Καλό Νερό - Τσακώνα με την ίδια μέθοδο; Δεν περιμένω απαντήσεις. Περιμένω να κατασκευαστεί σύντομα ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας με την Αρχαία Ολυμπία.
Και μιας και αναφερθήκαμε στο Αεροδρόμιο, ας δούμε τι απάντησε ο υπουργός όταν ρωτήθηκε για την παραχώρηση - αναβάθμιση του "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος". "Πολύ σύντομα θα έχουμε νέα για αυτό το έργο" είπε ο κ. Καραμανλής, αφήνοντας στον καθένα μας να ορίσει αυτός τον χρονικό ορίζοντα του... “σύντομα”. Εννοείται ότι δεν υποτιμώ τα γραφειοκρατικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός παραχώρησης του Αεροδρομίου. Ούτε αγνοώ τα εμπόδια που πρόσθεσε η πανδημία του κορονοϊού. Ομως όταν περνούν 9 ολόκληροι μήνες από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καλαμάτα, χωρίς νέα κυβερνητική ανακοίνωση για το θέμα, μάλλον κάποιο πρόβλημα υπάρχει στην κυβερνητική λειτουργία.
Συμπέρασμα απλό και αυτονόητο, που θα δυσαρεστήσει πολλούς και κυρίως τους υπόλοιπους γαλάζιους βουλευτές και τους τοπικούς άρχοντες του νομού και της Περιφέρειας: Η κυβέρνηση έχει άλλες προτεραιότητες, και μόνο το ειδικό βάρος του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά μπορεί να δώσει ώθηση στα έργα της Μεσσηνίας για να υλοποιηθούν γρηγορότερα. Γνωρίζω ότι ο κ. Σαμαράς στο παρασκήνιο κινείται πιο δυναμικά από ό,τι στο προσκήνιο για τα έργα αυτά. Οπως αποδεικνύεται όμως, τόσο από τις δηλώσεις του κ. Καραμανλή όσο κυρίως από το χρόνο που ήδη χάθηκε, η μέχρι τώρα προσπάθεια του πρώην πρωθυπουργού δεν αρκεί. Και όπως ο ίδιος ξέρει καλά από τα δύσκολα χρόνια της πρωθυπουργίας του, ο χρόνος κυλά γρηγορότερα όταν θέλεις να τον σταματήσεις για να παραγάγεις έργο.
eleftheriaonline, Θανάσης Λαγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα