Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2019

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε


Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε ότι επιτέλους θα λυθεί οριστικά το θέμα των αυθαιρέτων με νέα παρέμβαση μόνιμου χαρακτήρα.
Στις ίδιες εξαγγελίες, ο υπουργός συμπεριέλαβε και την ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων, η οποία έχει ήδη θεσμοθετηθεί με ορίζοντα εφαρμογής το 2020.
Τι είναι όμως ακριβώς η «ηλεκτρονική ταυτότητα»;
Απαραίτητη η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου θα είναι απαραίτητη για οποιαδήποτε πράξη σε ακίνητο, εκτός από τις ενοικιάσεις, αν δεν υπάρξουν αλλαγές στον νόμο.
Μάλιστα σε περίπτωση που κατά τη συμπλήρωσή της ή κατά τους περιοδικούς ελέγχους έχουν γραφτεί ψεύτικα στοιχεία ταυτότητας κτιρίου από τον επιβλέποντα ή τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό επιβάλλεται -εκτός από τις ποινικές κυρώσεις και τις προβλεπόμενες πειθαρχικές κυρώσεις- και πρόστιμο το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 2.000 έως 20.000 ευρώ, ανάλογα με την επιφάνεια που δεν έχει αποτυπωθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου.
Ο λογαριασμός για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου αναμένεται να ανέλθει σε τουλάχιστον 500 ευρώ, το οποίο θα είναι το ελάχιστο κόστος για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου στην Ελλάδα, εφόσον είναι νόμιμο και δεν φέρει καμία πολεοδομική παράβαση.
Τα έγγραφα



Η ταυτότητα κτιρίου θα περιλαμβάνεται σειρά εγγράφων και στοιχείων για κάθε κτίριο της χώρας. Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να συγκεντρώσουν:
την οικοδομική άδεια του κτιρίου και τα σχέδια αυτής, θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία,
το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού,
το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον υπάρχει,
δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων,
τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική κατάσταση,
το δελτίο δομικής τρωτότητας,
τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται (π.χ. σε περιπτώσεις αυθαιρέτων),
τον πίνακα χιλιοστών,
τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν, και τέλος
το πιστοποιητικό πληρότητας της ταυτότητας κτιρίου, το οποίο εκδίδεται από τον ελέγχοντα μηχανικό.
Όλα τα στοιχεία του φακέλου θα μπαίνουν σε μία ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που θα συνδέεται με τα αρχεία του ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ, της ΔΕΗ και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών (Ε9) και στη συνέχεια με το Περιουσιολόγιο.
Σε 5 χρόνια για τα δημόσια κτίρια



Αρχικά προβλεπόταν η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου να εκδοθεί σε πέντε χρόνια, όμως από την στιγμή δημοσίευσης του νόμου τα πράγματα άλλαξαν: Σε πέντε χρόνια θα πρέπει να έχουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου το ακίνητα του δημοσίου, τα κτίρια συνάθροισης κοινού, πρατήρια υγρών καυσίμων, συνεργεία, τουριστικά καταλύματα άνω των 300 τ.μ., όλα τα σχολεία ιδιωτικά και δημόσια, νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, κλινικές, παιδικοί σταθμοί, οίκοι ευγηρίας.
Για τα υπόλοιπα ακίνητα της χώρας, δηλαδή τα διαμερίσματα και οι μονοκατοικίες, ο νόμος ορίζει ότι πρέπει να έχουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου για να γίνει μεταβίβαση του ακινήτου. ecozen.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα