Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2011

ΚΟΥΣΕΛΑΣ: ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Στο σκοτάδι το μέλλον της Ολυμπίας Οδού - Δεν δεσμεύεται ο Βορίδης      
Στο σκοτάδι το μέλλον της Ολυμπίας Οδού - Δεν δεσμεύεται ο Βορίδης«Η διαπραγμάτευση είναι σε εξέλιξη. Δεν μπορούμε να ανακοινώσουμε δεσμευτικές πολιτικές». Με τα λόγια αυτά ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης αρνήθηκε να δεσμευτεί ουσιαστικά για την Ολυμπία Οδό, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον του έργου.
Συγκεκριμένα ο κ. Βορίδης, μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, παραδέχτηκε ότι υπάρχει διαπραγμάτευση για το έργο της Ολυμπίας Οδού με τους παραχωρησιούχους αλλά δεν άνοιξε τα χαρτιά του Δημοσίου. Οπως φαίνεται, η τύχη του τμήματος Πύργος - Τσακώνα θα κριθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Οι βουλευτές που συμμετέχουν στην επιτροπή πίεσαν τον υπουργό Μάκη Βορίδη και τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη να δεσμευτούν για την ολοκλήρωση του έργου όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά η προσπάθειά τους δεν απέδωσε καρπούς. ΚΟΥΣΕΛΑΣ: ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ


Ο Μεσσήνιος βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Στην πρωτολογία του ανέφερε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
«Η ολοκληρωμένη ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας είναι ο λόγος που ψηφίσαμε τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης. Κύριε υπουργέ, γνωρίζουμε το πρόβλημα στο κομμάτι του Καϊάφα και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ομως ο κίνδυνος για την προστατευόμενη περιοχή μπορεί να εξουδετερωθεί με τη λεγόμενη "μηδενική λύση" - να μείνει δηλαδή ως έχει το συγκεκριμένο προβληματικό κομμάτι. Εξάλλου το πρόβλημα της ακύρωσης των περιβαλλοντικών όρων ξεπερνιέται με προσαρμογή της μελέτης στις ενδεδειγμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσουν πρόσχημα ακύρωσης του Πύργος - Τσακώνα, το οποίο άλλωστε, στα περισσότερα σημεία του, δεν θα γίνει με νέα χάραξη. Γνωρίζουμε επίσης την άποψη της κοινοπραξίας και των τραπεζών περί "μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων" που δήθεν καθιστά "αδικαιολόγητη" την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα αυτό. Από τη σύμβαση όμως δεν νοείται τέτοια υπαναχώρηση.
Ο παραχωρησιούχος έχει σαφώς τον κίνδυνο των κυκλοφοριακών φόρτων, αλλιώς τι σόι επενδυτής θα ήταν; Οι εκτιμήσεις περί μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων, όμως, συνειδητά παραβλέπουν τη δυναμική που θα προκύψει από την κατασκευή αυτού του αναπτυξιακού άξονα. Λαμβάνουν υπόψη μόνο τη σημερινή κυκλοφοριακή κατάσταση, και όχι τη μελλοντική, όταν η Πάτρα ως πύλη εισόδου θα είναι ένα κέντρο συνδυασμένων μεταφορών.
Ο χαμηλός κυκλοφοριακός φόρτος θα συνεχιστεί και η παραπέρα μείωση του θα συμβεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία, μόνο εάν και εφόσον περικοπεί το έργο, μόνο εάν αποκοπούν από την Πάτρα η Μεσσηνία και η Ηλεία. Επιπλέον, οι τράπεζες διακόπτουν την χρηματοδότηση των έργων παρόλο που στα stress tests τους είχαν ήδη προβλέψει δυσμενέστερα σενάρια σε σύγκριση με τα σημερινά (27% πτώση της κυκλοφορίας)».
Επίσης, στη δευτερολογία του ο κ. Κουσελάς τόνισε:
«Μας είπατε, κύριε υπουργέ, ότι βρίσκεστε σε μια διαπραγμάτευση εν εξελίξει, γι’ αυτό "δεν θέλετε να ανοίξετε τα χαρτιά σας". Σας ερωτώ λοιπόν: Οι γραπτές απαντήσεις του υπουργείου, που είδαν το φως της δημοσιότητας, προκαταλαμβάνουν ή όχι τις εξελίξεις; Μήπως το μνημόνιο συναντίληψης που υπογράψατε με τον παραχωρησιούχο περιέχει ως όρο την περικοπή του έργου; Θέλουμε σαφή διαβεβαίωσή σας ότι δεν συμβαίνει αυτό! Ξεκαθαρίζω πως εμείς δεν πρόκειται να ψηφίσουμε καμιά τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης εάν υπάρξει η συγκεκριμένη περικοπή του έργου».
ΝΑΝΤΙΑ: ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΤΗ
ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ


«Η μείωση του φυσικού αντικειμένου του δρόμου, δηλαδή το να μην καταλήξει η Ολυμπία Οδός στη Μεσσηνία, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή», τόνισε η βουλευτής Μεσσηνίας Νάντια Γιαννακοπούλου κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών.
Στην ομιλία της η κ. Γιαννακοπούλου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ανάγκη ενός διαλόγου επί της ουσίας, που θα έχει πλήρη σαφήνεια και αποτέλεσμα για τους μεγάλους οδικούς άξονες. Τόνισε ότι «για την κάθε σύμβαση παραχώρησης, για το κάθε μεγάλο έργο, οφείλετε οι υπουργοί να έρχεστε εδώ στη Βουλή και να γίνεται ένας ουσιαστικός, εξαντλητικός και εξονυχιστικός διάλογος για κάθε συγκεκριμένο αντικείμενο». Σχολίασε δε ότι «οι πολίτες της Μεσσηνίας, με τα ήξεις αφήξεις του υπουργείου, έχουν μπερδευτεί».
Η βουλευτής, αφού διατύπωσε τους λόγους για τους οποίους η Μεσσηνία πρέπει να είναι ο καταληκτικός προορισμός της Ολυμπίας Οδού, ζήτησε να δοθεί άμεσα, σαφής και ξεκάθαρη απάντηση στους πολίτες της Πελοποννήσου για την προοπτική της. Σημείωσε επίσης ότι «δεν είναι τοπικιστικό το ζήτημα, αλλά ζήτημα συνολικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου και ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας. Είναι ζήτημα αξιοπιστίας και ξεκάθαρων απαντήσεων της πολιτικής ηγεσίας».
Χαρακτηριστικά η κ. Γιαννακοπούλου παρατήρησε ότι «η Ολυμπία Οδός οφείλει να ολοκληρωθεί όπως ακριβώς σχεδιάστηκε και ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Δεν μπορεί το υπουργείο, χωρίς να ενημερώνει τους βουλευτές και χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη απάντηση στους βουλευτές, να μειώνει το φυσικό αντικείμενο των συμβάσεων. Γι’ αυτό θέλω μια ξεκάθαρη απάντηση από τη μεριά σας, κύριε υπουργέ, για το τι εντέλει σκοπεύετε να κάνετε. Δεν γίνεται να πληροφορούμαστε τη διακοπή των εργασιών από τα εργοτάξια ή από την περιρρέουσα φημολογία». Ξεκαθαρίζοντας, τέλος, ότι η μείωση του φυσικού αντικειμένου του δρόμου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, τόνισε:
«Πείτε μας τι ακριβώς προτίθεται να κάνει το υπουργείο. Γίνετε πιο σαφείς, κύριοι. Οφείλετε να δώσετε άμεσα λύσεις, μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, όσον αφορά τα προβλήματα που έχουν ανακύψει τόσο με τις απαλλοτριώσεις όσο και με τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της Πελοποννήσου ζητούν, επιτέλους, την άμεση ολοκλήρωση των μεγάλων έργων».

ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ
ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΙΜΝΗΣ ΚΑΪΑΦΑ


Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας για τα εμπόδια που αντιμετώπισε το Ελληνικό Δημόσιο, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας λέγοντας: «Οσον αφορά την Ολυμπία Οδό, στα 22 χλμ. από το κάτω Σαμικό και κάτω μέχρι τα όρια των δυο νομών, υπάρχει οριστική απαγόρευση από το Σ.τ.Ε. να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος. Συνεπώς, σ’ αυτό το κομμάτι δεν μπορεί να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος. Προτείναμε τη μηδενική λύση -την οποία είχαμε συζητήσει- όμως την απέρριψε το Συμβούλιο της Επικρατείας και η Ε.Ε.. Γι’ αυτό ακριβώς είπαμε ότι σε αυτό το κομμάτι θα γίνουν παρεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, με δημόσια δαπάνη, για να είναι λειτουργικό.
Ακόμα, θα πρέπει να μελετηθεί ανατολικότερα μια χάραξη που θα παρακάμπτει τη λίμνη Καϊάφα. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Θα πρέπει να μελετηθεί. Υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και απόλυτη απόρριψη της Ε.Ε., αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση όλων μας.
Θέλω να είμαι ειλικρινής και καθαρός. Με αυτή την έννοια οι προτάσεις είναι δύο. Παρεμβάσεις της οδικής ασφάλειας για να βελτιωθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τα στοιχεία της ασφάλειας, στα 22 χιλιόμετρα. Μελέτη για την ανατολική παράκαμψη της λίμνης Καϊάφα και χρηματοδότησή της στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Αυτή είναι η οριστική λύση για να υπάρχει αυτοκινητόδρομος».
Κλείνοντας ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στην απάντηση που είχε δώσει στην αναφορά της Νάντιας Γιαννακοπούλου -με την οποία προανήγγειλε το «κούρεμα» της Ολυμπίας Οδού-, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Ο πιο ανελαστικός περιορισμός είναι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το να συνεχίσουμε να λέμε ότι θα κάνουμε τον αυτοκινητόδρομο, ότι θα περάσει από τη λίμνη Καϊάφα, ότι θα συνεχιστεί, θεωρώ ότι δεν είναι καθόλου σωστό. Αυτά όσον αφορά τα κομμάτια που είναι πολύ ευαίσθητα, πολύ λεπτά και δικαιολογημένα ανησυχούν τις τοπικές κοινωνίες και τους συναδέλφους. Η θέση είναι σταθερή και γι’ αυτό δεν υπάρχει κανένας λόγος για στιγμιαίες παρεξηγήσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα