Η ερώτηση του Περικλή Μαντά έχει ως εξής: “Είναι γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα πρωτόγνωρο κύμα ακρίβειας το οποίο αφενός ροκανίζει καθημερινά το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και αφετέρου υπονομεύει τις προσπάθειες ανάκαμψης επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Με αποκορύφωμα τις ανατιμήσεις στην ενέργεια και τα καύσιμα, καθώς και σε συνδυασμό με τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ουκρανία, ένα δύσκολο και απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις αναδύεται για την πατρίδα μας, την περίοδο που η ελληνική κοινωνία και οικονομία είχαν μόλις αρχίσει να συνέρχονται από την πρόσφατη δεκαετή κρίση χρέους.
Πριν μερικά χρόνια και έχοντας ως στόχο την ολοκληρωμένη και έγκυρη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις τιμές των καυσίμων, τέθηκε σε λειτουργία από το υπουργείο Ανάπτυξης το “Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων” και η σχετική διαδικτυακή σελίδα www.fuelprices.gr. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο το οποίο ενημερώνεται συστηματικά με τις τρέχουσες τιμές όλων των ειδών καυσίμων (αμόλυβδη βενζίνη 95 & 100 οκτανίων, diesel κίνησης, diesel θέρμανσης, υγραέριο κίνησης, κλπ.), δίνοντας τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών ανά Περιφερειακή Ενότητα και Δημοτικό Διαμέρισμα και παρέχοντας δυνητικά το περιβάλλον για άμεσες, έγκυρες και σε ζωντανό χρόνο συγκρίσεις των τιμών των πρατηρίων. Είναι ξεκάθαρο δε ότι με αυτού του τύπου την πληροφόρηση παρέχεται μια αξιόλογη και απαραίτητη δυνατότητα προς όλους τους καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να πραγματοποιήσουν ορθά πληροφορημένες επιλογές προς όφελός τους, υποστηρίζοντας έτσι την αυτορρύθμιση της συγκεκριμένης αγοράς μέσα από την ευκολότερη αντιμετώπιση τυχόν φαινομένων αισχροκέρδειας και υπερβολικών αποκλίσεων στις τιμές των καυσίμων, όπως π.χ. ήταν εύκολο να εντοπιστεί πολύ μεγάλη απόκλιση στη τιμή του diesel κίνησης (άνω των 30 λεπτών ανά λίτρο), εντός των ορίων μεγάλου περιφερειακού δήμου.
Δυστυχώς όμως και παρά το γεγονός ότι η ιστοσελίδα www.fuelprices.gr λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια, δεν έχει δεχθεί την παραμικρή ουσιαστική αναβάθμιση από την εποχή που τέθηκε πρώτη φορά σε λειτουργία, με αποτέλεσμα να καθίσταται με βάση τα σημερινά δεδομένα δύσχρηστη και δυσλειτουργική. Όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κάθε επισκέπτης, η σελίδα σε γενικές γραμμές ακολουθεί πρόχειρο και παρωχημένο σχεδιασμό, δεν είναι ιδιαίτερα φιλική προς τον χρήστη, δεν εξυπηρετεί την εύκολη πλοήγηση και την αναζήτηση πολλαπλών ειδών πληροφοριών, ενώ δεν διαθέτει διασύνδεση με λειτουργίες χάρτη και πλοήγησης για εύκολο και γρήγορο εντοπισμό του πρατηρίου και μετάβαση σε αυτό, ούτε εκμεταλλεύεται τις πρόσθετες δυνατότητες και λειτουργίες που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες, ενώ είναι ακόμα πιο δύσχρηστη και δυσλειτουργική όταν ο επισκέπτης χρησιμοποιεί φορητή συσκευή.
Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται φανερό ότι αφενός το ελληνικό κράτος έχει ήδη φροντίσει με συστηματικότητα να συλλέγει ουσιαστική και χρήσιμη πληροφόρηση για τις τιμές των υγρών καυσίμων απευθείας από τις πηγές, επιτρέποντας έτσι την άμεση σύγκρισή τους από κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται να πραγματοποιήσει εξοικονόμηση χρημάτων. Αφετέρου όμως η προσπάθεια αυτή κρίνεται εκ του αποτελέσματος ημιτελής και περιορισμένης αποτελεσματικότητας, αφού ο τρόπος διάθεσης της πληροφορίας, η ευχρηστία και η διαλειτουργικότητα υπολείπονται σημαντικά των σύγχρονων σχεδιαστικών και λειτουργικών δυνατοτήτων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
Σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε αναμόρφωση του “Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων” και της σχετικής ιστοσελίδας www.fuelprices.gr, ώστε να καταστεί ένα σύγχρονο και εύχρηστο εργαλείο σύγκρισης τιμών;
Σε ποιες άλλες ενέργειες προσανατολίζεται η κυβέρνηση ώστε να παρέχεται έγκαιρη, έγκυρη και χρήσιμη πληροφόρηση στους καταναλωτές σχετικά με βασικά προϊόντα και υπηρεσίες;”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα