Πέμπτη 6 Μαΐου 2010

Αποσπάσματα της ομιλίας της Υπουργού Παιδείας για το πολυνομοσχέδιο

Η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, χθές κατά την συζήτηση στην Βουλή του πολυνομοσχεδίου στην ομιλία της επεσήμανε:

-Πεντέμισι χιλιάδες κενά. Σε μία χώρα η οποία έχει 180.000 εκπαιδευτικούς, δηλαδή έχει την μεγαλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή σε όλη την Ευρώπη χιλιάδες κενά και κάθε χρόνο ένας πολύ μεγάλος αριθμός διορισμών, ο οποίος δεν εξαρτάται από τα κενά στην εκπαίδευση, ενώ η περίφημη αξιοκρατία και το ΑΣΕΠ, από το οποίο πιστεύουμε ότι γίνονται οι προσλήψεις, απλά δεν υπήρχε. Το 32% των επιστημόνων μπαίνει με ΑΣΕΠ. Όλοι αυτοί οι εκατό χιλιάδες νέοι –και σε αυτούς θα πρέπει να απευθυνθείτε- οι οποίοι δίνουν εξετάσεις ΑΣΕΠ και δεν ξέρουν ότι εν τέλει εκείνοι που προσλαμβάνονται είναι μόνο το 32%
-Υπάρχουν συγκεκριμένοι πίνακες. Ο κάθε πίνακας έχει και την εξήγησή του και τους λόγους του. Υπάρχει ένας πίνακας που με βάση την εμπειρία προσλαμβάνεται ένας εκπαιδευτικός, χωρίς να έχει περάσει καμία διαδικασία ΑΣΕΠ και καμία κρίση.
-Στον πίνακα πολυτέκνων, προσλαμβάνεται ο κάθε πολύτεκνος χωρίς καμία συμμετοχή σε κανέναν διαγωνισμό.
-Από τον πίνακα αναπήρων με 67% προσλαμβάνονται χωρίς καμία προϋπόθεση διαγωνισμού ή άλλες κρίσεις. Οι απολυόμενοι από τα ιδιωτικά σχολεία ανεξαρτήτως του λόγου και χωρίς καμία προϋπόθεση προσλαμβάνονται στην εκπαίδευση. Ξέρετε ποιος αποφασίζει για όλα αυτά;
Ο Υπουργός.
-Και βεβαίως υπάρχει το τεράστιο θέμα της αξιολόγησης. Θα αναφέρω πολύ επιγραμματικά. Τι εκπαιδευτικό θέλουμε; Χρειάζεται πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης και βεβαίως η ανάγκη της διδακτικής γνώσης του αντικειμένου. Υπάρχουν παιδαγωγοί στην αίθουσα. Αυτή η συζήτηση για την επιμόρφωση και για την υποχρεωτική κατάρτιση στα παιδαγωγικά θέματα των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα μετά το 74 που έχουμε μαζικό άνοιγμα των καθηγητικών σχολών, αλλά και μια σειρά ειδικοτήτων στην εκπαίδευση, που δεν έχει σχέση με το παιδαγωγικό έργο, είναι το μείζον θέμα της παιδαγωγικής. Στην εκπαίδευση, λοιπόν, θα πρέπει να υπάρχει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Δεύτερο στοιχείο, ΑΣΕΠ. Θέλουμε ένα τρόπο εισαγωγής όλων. Θα υπάρχει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και δεν θα υπάρχει καμία εξαίρεση. Βεβαίως θα υπάρχουν μόρια για τους πολύτεκνους, αφού περάσουν τον ΑΣΕΠ. Βεβαίως θα υπάρχουν μόρια, κοινωνικά κριτήρια, για τα άτομα με αναπηρίες, αφού περάσουν τον ΑΣΕΠ. Βεβαίως, θα μετράει επιπλέον κάθε μόριο προϋπηρεσίας όποτε έγινε. Όλοι όσοι έχουν δουλέψει στην εκπαίδευση θα μετράει κάθε μόριο προϋπηρεσίας, αλλά πρώτα θα χρειάζεται πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης και δεύτερον περνάει τον ΑΣΕΠ. Αυτό είναι ένας κανόνας. Ένας πίνακας, ένας κανόνας για όλους
- Υπάρχει μεταβατική περίοδος διετίας. Και σας διαβεβαιώ ότι υπάρχει– θα τα πούμε και στα άρθρα- αντιμετώπιση και των εκπαιδευτικών που έχουν την 24μηνη, 30μηνη εμπειρία και οι πολύτεκνοι, που εδώ στους πίνακες και για όλους θα υπάρχει μεταβατική περίοδος. Μπορούμε, όμως, Βουλή να βάλουμε ένα στόχο; Ως έλληνες βουλευτές να πούμε ότι θα υπάρχει ένας τρόπος πρόσληψης, θα υπάρχει ένας κανόνας, θα υπάρχουν συγκεκριμένα προσόντα, γιατί μας ενδιαφέρει πως προσδιορίζουμε τον εκπαιδευτικό που μπαίνει στην τάξη. Ο δόκιμος εκπαιδευτικός. Έχω παρουσιάσει δεκατρία συστήματα, τα πρώτα στον ΟΟΣΑ. Δεν υπάρχει άλλη χώρα που να μην έχει περίοδο δόκιμου εκπαιδευτικού; Θα το εφαρμόσουμε και θα σας απαντήσω και για το θέμα του μέντορα. Δεν είναι πολύ αναλυτικός ο νόμος σε αυτό το σημείο. Είναι πολύ συνειδητό, γιατί στην εκπαίδευση δεν είναι μια διαδικασία στρατιωτική. Θα πρέπει να δοκιμάσουμε πολλά μοντέλα μέντορα
- Από το Σεπτέμβριο παρουσιάζουμε την κάρτα του κάθε σχολείου -πόσοι υπηρετούν, πόσοι μαθητές, πόσες τάξεις, ποια η κίνηση του σχολείου, πώς λειτουργεί- ώστε να γνωρίζουμε την πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Εργασιακές σχέσεις. Κανείς δεν είπε το εξής, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι: σταματάει ο διαχωρισμός ωρομισθίου και αναπληρωτή. Θα έχουν ίδια δικαιώματα. Έξι ώρες, επτά ώρες! Θα έχει ίδια δικαιώματα ο ωρομίσθιος. Σταματάει αυτή η διάκριση που δεν έπαιρναν δώρα, που δεν είχαν επιδόματα, που δεν πληρώνονταν σε περίπτωση που το σχολείο σταματούσε για λόγους του σχολείου κι όχι από δική τους υπαιτιότητα. Σταματάει αυτή η δουλεία και η ομηρία της λογικής του ωρομισθίου. Και θα προσπαθήσουμε -θα είναι η πρώτη χρονιά- να μειώσουμε στο ελάχιστο τους ανθρώπους που κάνουν τρεις και τέσσερις ώρες.
- Ξέρετε ότι έχουμε πάνω από δέκα χιλιάδες ωρομισθίους, στους οποίους οι διευθυντές εκπαίδευσης έσπαγαν για να παίρνει ο καθένας από τρεις ώρες και να μπαίνουν μέσα στους πίνακες; Αυτά δεν βρέθηκε κανένας τόσα χρόνια να τα καταγγείλει; Να μπαίνει σε ένα σχολείο για ένα μάθημα ένας με τρεις ώρες κι ένας με τέσσερις ώρες, να διαλύεται τοπ σχολείο για να μπαίνουν σε πίνακες;
- Όσον αφορά το θέμα των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, επειδή κι εδώ ειπώθηκαν πολλά. Το Υπουργείο Παιδείας λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς γιατί δεν έγιναν προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων. Έχει, λοιπόν, ένα πολύ σημαντικό ποσοστό, 60%, το οποίο είναι υπάλληλοι εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι. Το ίδιο συμβαίνει, βεβαίως και σε πάρα πολλούς φορείς του Υπουργείου, σε πανεπιστήμια, σε εθνικές σχολές. Είναι δεκαεννιά χιλιάδες οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί. Οι μισοί απ’ αυτούς είναι αποσπασμένοι σε διαφόρων ειδών σχολεία και οι άλλοι μισοί σε διοικητικές υπηρεσίες. Λοιπόν, καμία απόσπαση, αν δεν υπάρχει αναπλήρωση. Φέτος, ο στόχος είναι το 50% όλων της διοίκησης να επιστρέψει πίσω στις θέσεις τους, με στόχο σε μία τριετία να καταφέρουμε, εφόσον αντιμετωπίσουμε το θέμα των διοικητικών με μετατάξεις, να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα