Εξορθολογισμός της ύλης των θετικών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική,Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Τεχνολογία) στην Ε και Στ Δημοτικού, το Γυμνάσιο και το Λύκειο ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.
Αναλυτικά το Υπουργείο αποφάσισε παρεμβάσεις στα Π.Σ. των θετικών μαθημάτων προς την κατεύθυνση:
α) Της ελάφρυνσης της ύλης μέσω:
α1) Της περικοπής ύλης που κρίνεται ως επουσιώδης
α2) Της περικοπής ύλης που κρίνεται ως υπερβολικά δυσνόητη για την ηλικία που διδάσκεται
α3) Της περικοπής ύλης που επαναλαμβάνεται σε άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα
α4) Της περικοπής ύλης που δεν προαπαιτείται για την παρακολούθηση του μαθήματος στη συνέχεια των σπουδών του μαθητή μέχρι και το τέλος του Λυκείου και
β) Του συντονισμού της ύλης διαφορετικών μαθημάτων.
Συγκροτήθηκαν επιτροπές εργασίας, μία για κάθε ένα μάθημα από τα προαναφερόμενα (με εξαίρεση τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας τα οποία επεξεργάστηκε κοινή επιτροπή λόγω της συνάφειάς τους) αποτελούμενες από: α) μέλη ΔΕΠ ειδικευμένα στ σχετικό γνωστικό αντικείμενο ή/και στη Διδακτική του αντίστοιχου μαθήματος, β) σχολικούς συμβούλους του μαθήματος, γ) ένα μικρό αριθμό εκπαιδευτικών με σημαντική διδακτική εμπειρία του μαθήματος και δ) έναν εκπρόσωπο του Π.Ι.
Οι εργασίες ξεκίνησαν στα μέσα Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκαν στα μέσα Μαΐου. Τα σχετικά πορίσματα έχουν ήδη σταλεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες για την εφαρμογή τους ενέργειες.
Επιτεύχθηκε σημαντική μείωση της ύλης των διαφόρων μαθημάτων. Εξαίρεση αποτελεί μόνο η ύλη της Γ’ Λυκείου που είχε μόνο οριακές μεταβολές, τέτοιες που δεν αλλάζουν ουσιαστικά τα δεδομένα των εισαγωγικών εξετάσεων την ερχόμενη σχολική χρονιά.
Ειδικότερα ανά μάθημα είχαμε τις εξής μειώσεις (εκφρασμένο σε αριθμό σελίδων των σχολικών βιβλίων):
• Μαθηματικά (κατά μέσο όρο -16.6%) (από -30% στην Ε’ Δημοτικού μέχρι -8% στη Γ’ Λυκείου κατεύθυνση)
• Φυσική (κατά μέσο όρο -29.2%) (από -34% στη Γ’ Γυμνασίου μέχρι -15% στην Β’ Λυκείου Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση)
• Χημεία (κατά μέσο όρο -29.3%) (από -41% στη Γ’ Γυμνασίου μέχρι -12.5% στη Β’ Λυκείου)
• Βιολογία (κατά μέσο όρο -16.2%) (από -12% στη Β’ Λυκείου Γεν. Παιδείας μέχρι -19% στην Α’ Γυμνασίου)
• Γεωγραφία (κατά μέσο όρο -21%) (από -27.6% στη Β’ Γυμνασίου μέχρι -16.8% στην Ε’ Δημοτικού)
• Πληροφορική (κατά μέσο όρο -16.5%) (από -35.2% στο επιλεγόμενο της Α’ Λυκείου μέχρι 0% στο Γυμνάσιο)
• Τεχνολογία (κατά μέσο όρο -21.6%) (από -64.8% στην Α’ Λυκείου μέχρι 0% στο Γυμνάσιο).
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι συνολικά η μέση μείωση της ύλης ανέρχεται στο 21.5% (το ένα πέμπτο της ύλης)
Η ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΥΔΗ
-
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
Τον αείμνηστο βαλυραίο Αθανάσιο Καρύδη, είχα επισκεφτεί 2 φορές στη
Θεσσαλονίκη, φωτογράφισα από το αρχειακό του ...
Πριν από 19 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα