Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων αν μιλάς στο κινητό!

Επιτόπου δίπλωμα και πινακίδες για 2 μήνες παίρνουν οι τροχονόμοι αν πιάσουν κάποιον να οδηγεί με το κινητό στο αυτί ή με hands free.
Το ίδιο ισχύει και για 5 ακόμη τροχαίες παραβάσεις – μεταξύ των οποίων η οδήγηση χωρίς ζώνη και το προστατευτικό κράνος για τους μοτοσυκλετιστές. Οι οδηγοί αυτό δεν το ξέρουν και αιφνιδιάζονται, λέει στην “Ε” ο διοικητής της Τροχαίας Καλαμάτας αστυνόμος Α’ Κώστας Νικολετζέας.
Ήδη η Τροχαία, από τις αρχές του μήνα οπότε και εφαρμόζεται ο νέος αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, έχει αφαιρέσει διπλώματα οδήγησης, άδειες κυκλοφορίας και πινακίδες από παραβάτες οδηγούς. Ο νέος ΚΟΚ μειώνει τα πρόστιμα, αλλά αυξάνει τις διοικητικές ποινές, εξηγεί ο διευθυντής Αστυνομίας Μεσσηνίας, αστυνομικός διευθυντής Παναγιώτης Πούπουζας. Και προσθέτει

ότι οι αλλαγές αυτές σκοπό έχουν να “χτυπήσουν” τις επικίνδυνες παραβάσεις. Εν τω μεταξύ, εν αναμονή είναι και η υπουργική απόφαση που θα συσχετίζει τα πρόστιμα με το εισόδημα του παραβάτη.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι καταργείται η μειωμένη καταβολή του διοικητικού προστίμου μέσα στο δεκαήμερο. Παράλληλα για την προστασία των μοτοσυκλετιστών δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ οι νέες αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας για κράνη και προστατευτικά όρασης των δικυκλιστών.



ΠΟΤΕ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑ

Πολλοί συνήθιζαν να επικρίνουν τον ΚΟΚ για τα υψηλά πρόστιμα που προέβλεπε για τους παραβάτες. Ετσι, στη νέα αναθεωρημένη μορφή του οι χρηματικές ποινές μειώθηκαν και για κάποιες παραβάσεις καταργήθηκαν, αλλά επιβάλλονται αυστηρές διοικητικές ποινές. Κανένα χρηματικό αντίτιμο δεν θα πληρώσει λοιπόν ο οδηγός που θα τον πιάσουν να μιλάει με το κινητό τηλέφωνο κολλημένο στο αυτί ή φορώντας τα ακουστικά. Ομως, θα παραδώσει επιτόπου στους τροχονόμους το δίπλωμα οδήγησης και τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματός του για 60 ημέρες.

Εξαίρεση δεν αποτελούν ούτε οι επαγγελματίες οδηγοί - και στο αυτοκίνητο επιτρέπεται να μιλάμε στο τηλέφωνο μόνο μέσω bluetooth ή με ανοιχτή ακρόαση.

Οι υπόλοιπες 5 παραβάσεις για τις οποίες δεν πληρώνει κανείς χρηματικό πρόστιμο, αλλά στερείται για δύο μήνες την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες, είναι: α) Στάθμευση σε ράμπα ΑΜΕΑ ή σε θέσεις ΑΜΕΑ. β) Χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). γ) Απόρριψη αντικειμένων εκτός οχήματος, που προκαλούν ρύπανση ή πυρκαγιά. δ) Η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και παιδικού καθίσματος. ε) Η οδήγηση χωρίς κράνος.

Σημειώνεται επίσης πως, αν κάποιος υποπέσει ξανά στην ίδια παράβαση εντός 6μήνου, του αφαιρείται το δίπλωμα για 120 μέρες.

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ

Οσον αφορά τις παραβάσεις υψηλού κινδύνου, ο παραβάτης πληρώνει ολόκληρο το πρόστιμο (το οποίο ανάλογα με την παράβαση κυμαίνεται από 200 έως 700 ευρώ), ενώ αν κάνει 3 φορές την ίδια παράβαση εντός 5ετίας, του αφαιρείται διά βίου η άδεια οδήγησης.

Αυτό ισχύει για τις εξής παραβάσεις: α) Μέθη. β) Παραβίαση του STOP. γ) Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. δ) Επίδειξη ικανότητας - αυτοσχέδιοι αγώνες (κόντρες). ε) Αντικανονικό προσπέρασμα.

Αξίζει να σημειωθεί πως σε ό,τι αφορά τις παραβάσεις ΚΤΕΟ δεν καταργείται η μειωμένη καταβολή του διοικητικού προστίμου. Ετσι, αν κάποιος περάσει ΚΤΕΟ εντός προθεσμίας 10 ημερών, το πρόστιμο μειώνεται στο 1/8 του αρχικού (σ.σ. δηλαδή θα πληρώσει 25 ευρώ).

«ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ»

Εν τω μεταξύ συνεχίζεται το στοχευμένο πρόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση των πιο επικίνδυνων τροχονομικών παραβάσεων. Ετσι, την εβδομάδα 16 - 22 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 10.791 οχήματα, δίνοντας προτεραιότητα στη χρήση κινητού τηλεφώνου και στη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, και βεβαιώθηκαν συνολικά 1.850 σχετικές παραβάσεις σε όλη την επικράτεια (612 για χρήση κινητού τηλεφώνου και 1.238 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας).

Οι περισσότερες παραβάσεις σημειώθηκαν, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, στο οδικό δίκτυο της Αττικής (389), της Κρήτης (272), της Κορίνθου (64), της Λάρισας (60), της Ημαθίας (53) και της Αχαΐας (52). eleftheriaonline 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα