Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Θέμα χρόνου η επίσημη έγκριση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος από τις Βρυξέλλες


Ποιες είναι οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν μέχρι την έναρξη κατασκευής του έργου, το συνολικό κόστος του οποίου θα φτάσει περίπου στα 300 εκατ. ευρώ

Θέμα χρόνου και γραφειοκρατικών διαδικασιών φαίνεται είναι η επίσημη έγκριση του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος από τις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με πληροφορίες, προτεραιοποιείται, τώρα, από την πλευρά της Κομισιόν η τελική έγκριση του φακέλου. Η διαδικασία της οριστικής έγκρισης, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα διαρκέσει έως το τέλος του 2021.
Θα ακολουθήσει επίσημη ανακοίνωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ακολούθως θα χρειαστεί η αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να υπογραφεί και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων.
Προχθές ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τζαβάρας μίλησε για το θέμα στο κανάλι Best TV, λέγοντας πως «μια καινούργια εποχή αρχίζει για την Ηλεία», ενώ χθες ανακοίνωση εξέδωσε και η βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Διονυσία-Θεοδώρα Αναγνωστοπούλου, σημειώνοντας πως «η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου αφορά σε ένα έργο που είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για τον τόπο μας και αποτελεί πολιτική μας προτεραιότητα».
Ένταξη στην Ολυμπία Οδό
Το έργο Πάτρα-Πύργος θα ενταχθεί και πάλι (οκτώ χρόνια μετά) στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, η οποία θα φτάνει πλέον σχεδόν μέχρι την Αρχαία Ολυμπία δικαιολογώντας το όνομά της. Η χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου και της ΕΕ από το ΕΣΠΑ 2014-2020 θα ανέλθει στα επίπεδα λίγο πάνω από τα 220 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού σε 80 εκατ. ευρώ, άρα το συνολικό κόστος θα φτάσει περίπου στα 300 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα εξασφαλίστηκε η ένταξη του έργου ως «γέφυρα» στη νέα Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027), διασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωσή του.
Πριν από μερικές εβδομάδες, από το βήμα της 85ης ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε πει πως «για τον δρόμο Πάτρα-Πύργος έχουμε κάνει προσπάθειες να ξεμπλοκάρουμε το έργο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε θετικά νέα».
Το έργο της κατασκευής ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο είναι ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα θέματα των τελευταίων 10 ετών.
Η ιστορία του Πάτρα-Πύργος
Εν τάχει να θυμίσουμε πως το τμήμα Πάτρα-Πύργος αρχικά είχε ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2007 και είχαν ξεκινήσει κάποια έργα, μέχρι τη διακοπή του 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης.
Το 2013, με το restart των οδικών αξόνων, έμεινε εκτός παραχώρησης και τέθηκε σε προτεραιότητα υλοποίησης ως δημόσιο έργο. Το έργο τελικά, που αρχικά είχε προκηρυχθεί ως ενιαίο, το 2015 άλλαξε μορφή και αποφασίστηκε η κατάτμησή του σε οκτώ τμήματα.
Οι διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν τη διετία 2015-2017 και κάποια τμήματα συμβασιοποιήθηκαν. Το 2019 αποφασίστηκε να διακοπούν όσες συμβάσεις είχαν ενεργοποιηθεί και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με την ΕΕ προκειμένου το έργο αφενός να ενταχθεί και πάλι στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και αφετέρου να χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα