Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Διημερίδα με θέμα: Το Πειραματικό Σχολείο: Καινοτομία και έρευνα

Διοργάνωση διημερίδας με θέμα: Το Πειραματικό Σχολείο: Καινοτομία και έρευνα.
Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Μαΐου 2010. Αμφιθέατρο Τελετών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έναρξη: 9.00
Η διημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, προϊσταμένους της διοίκησης της Εκπαίδευσης, επαγγελματίες της εκπαίδευσης (σχολικούς συμβούλους, σχολικούς ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς), γονείς, μαθητές και φοιτητές. Σκοπός της διοργάνωσης είναι η ανάδειξη του ερευνητικού και εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα Πειραματικά Σχολεία σήμερα και η αποτίμηση της ανταπόκρισης των Πειραματικών Σχολείων στους βασικούς σκοπούς λειτουργίας τους, όπως η εφαρμογή εκπαιδευτικών ερευνητικών προγραμμάτων, η πειραματική εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων μέσω των οποίων παρωθείται η δημιουργικότητα και η ενεργητική μάθηση στο σχολείο.

Το έτος αυτό (2010) συμπληρώνονται δέκα χρόνια λειτουργίας του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, οι Σύλλογοι των Εκπαιδευτικών, η Β Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το οποίο έχει την επιστημονική εποπτεία του Σχολείου, αποφάσισαν να διοργανώσουν επιστημονική διημερίδα στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας λειτουργίας του Σχολείου.
Σκοπός της διημερίδας είναι η επιστημονική ανάλυση και η ανάδειξη του προβληματισμού, αλλά και του σκεπτικισμού που υφέρπει για τη σκοπιμότητα λειτουργίας και γενικότερα για την αποστολή των Πειραματικών Σχολείων της χώρας.
Εύλογα διερωτάται κάποιος αν και σε ποιον βαθμό τα Πειραματικά Σχολεία, όπως λειτουργούν σήμερα, ανταποκρίνονται στην επιτέλεση των σκοπών λειτουργίας τους.
Αν η κύρια αποστολή των Πειραματικών Σχολείων της χώρας, είναι η πρακτική παιδαγωγική επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η πειραματική εφαρμογή προγραμμάτων και μεθόδων διδασκαλίας καθώς και η πειραματική χρήση σχολικών βιβλίων και άλλων εκπαιδευτικών μέσων, το ερώτημα που τίθεται αφορά στο τί έχουν να παρουσιάσουν τα Πειραματικά Σχολεία στους τρεις αυτούς τομείς;
Με δεδομένο ότι απουσιάζει μια γενικότερη αποτίμηση και αντικειμενική αξιολόγηση του παραγόμενου ερευνητικού εκπαιδευτικού και επιμορφωτικού έργου στα Πειραματικά Σχολεία, της εφαρμογής καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων καθώς και της παραγωγής σχολικών βιβλίων και άλλων διδακτικών μέσων, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αποφάσισε να διοργανώσει τη διημερίδα αυτή με σκοπό να συμβάλει στην ανάδειξη των τριών αυτών πυλώνων στους οποίους στηρίζεται η λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων. Ταυτόχρονα, μέσα από τις εργασίες της διημερίδας αναμένεται να προκύψει γόνιμος διάλογος και έντονος προβληματισμός για την εκπλήρωση της αποστολής και τη συμβολή των Πειραματικών Σχολείων στη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης. Η θεματολογία της διημερίδας εστιάζεται στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής έρευνας και την παραγωγή και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας και μάθησης στα Πειραματικά Σχολεία.
Ήδη μια μερίδα εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης έχει ανταποκριθεί στην πρόσκληση αυτή - και πρόκληση - και συμμετέχουν ενεργά στις εργασίες της διημερίδας. Οι εισηγητές είναι πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί Πειραματικών Σχολείων από διάφορα μέρη της Ελλάδος. Αναμένεται, επομένως, να δημιουργηθεί ουσιαστικός διάλογος και συζητήσεις και εκτιμήσεις της προσφοράς των Πειραματικών Σχολείων, ώστε μέσα από αυτές να προκύψει μια ρεαλιστική πρόταση για την αποστολή και την περαιτέρω λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα