Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες του κλάδου επιδιώκουν τη δημιουργία ενεργειακού Τειρεσία ώστε να έχουν όλοι εικόνα για το ιστορικό ενός υποψήφιου νέου πελάτη.
Όπως τονίζουν πηγές, είναι πλέον ώριμη η αγορά για να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ώστε να προστατευθούν όλες οι εταιρείες από τον κίνδυνο των απλήρωτων λογαριασμών. Η συζήτηση για ενεργειακό Τειρεσία δεν είναι καινούργια, πλέον όμως δρομολογείται από τις ίδιες τις εταιρείες για την προστασία τους.
Σημειώνεται ότι σήμερα υπολογίζονται σε 60.000 οι πελάτες που μετακινούνται τον μήνα, από τους οποίους ένα μεγάλο μέρος πήγε στη ΔΕΗ. Το ισοζύγιο είναι αρνητικό για τους εναλλακτικούς παρόχους, ενώ τον τελευταίο μήνα αυξήθηκαν 20% οι μετακινήσεις.
Το ποσοστό των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών, που δεν πληρώνεται στις 45 ημέρες, εκτιμάται στο 30% στην αγορά και υπάρχουν φόβοι ότι θα αυξηθεί.
Η προηγούμενη προσπάθεια της ΡΑΕ
Πριν από ενάμιση χρόνο και πριν ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση είχε προκύψει και πάλι η συζήτηση ενός ενεργειακού Τειρεσία, προκειμένου να αμβλύνει τον πιστωτικό κίνδυνο της λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών και κύρια σε περίπτωση διόγκωσής τους.
Η ΡΑΕ είχε εξετάσει τις προϋποθέσεις σύστασης ενός αρχείου (τράπεζα πληροφοριών) με δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς επισφαλών πελατών, στα πρότυπα της Τειρεσίας ΑΕ, από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Μια τέτοια πρωτοβουλία στόχευε να συμβάλει στην προστασία της εμπορικής πίστης, την ελαχιστοποίηση των κινδύνων από αφερέγγυους πελάτες που παρουσιάζουν αντισυμβατική συμπεριφορά.
Η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε, πλέον όμως η συζήτηση επανέρχεται από τις ίδιες τις εταιρείες, στο πλαίσιο μιας αυτορρύθμισης για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο λόγω της ιδιαίτερα δύσκολης συγκυρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα