Παρασκευή 12 Απριλίου 2024

Παραίτηση βόμβα της Εθνικής Συντονίστριας του προγράμματος PISA


Σαν βόμβα έπεσε η είδηση ότι η Εθνική Συντονίστρια του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, υπέβαλε την παραίτησή της τόσο από την θέση της όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ του οποίου ήταν μέλος.
Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, με γνωστικό αντικείμενο την «Ανάλυση της εκπαιδευτικής επίδοσης και της πληροφορικής κατάρτισης» τα τελευταία χρόνια και από την θέση που κατείχε έπαιξε ρόλο στις εξελίξεις και το μεταρρυθμιστικό στο χώρο της Παιδείας. Η διεθνή ερευνητική της εμπειρία αλλά και το γεγονός ΄ότι διατέλεσε σύμβουλος του Γάλλου υπουργού Παιδείας ήταν σημαντικά εφόδια στην προσπάθεια που κατέβαλε να βελτιωθει η ποιότητα της μάθησης των Ελλήνων μαθητών.
Αν και η παραίτησή της υπεβλήθη αρκετό καιρό σήμερα έγινε γνωστή στα μέσα. Σε επικοινωνία του Dnews με την κ. Σοφιανοπούλου μας επιβεβαίωσε την είδηση όμως δεν θέλησε να κάνει κάποια δήλωση ούτε να σχολιάσει τους λόγους που την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα η κ. Σοφιανοπoύλου έδινε συνεντεύξεις επί εκπαιδευτικών θεμάτων χωρίς τίποτα να προδίδει ότι παραιτήθηκε από το καθήκοντά της. Μάλιστα πριν λίγες μέρες μίλησε σε ημερίδα για την διαφοροποιημένη εκπαίδευση στο Μέγαρο Μουσικής παρουσιάζοντας τη θεματική «Οι Δεξιότητες δεν είναι μόνο για να λύνεις γρίφους αλλά και για να παίρνεις αποφάσεις καθημερινά».
Όσα δήλωνε τον Δεκέμβριο στο Dnews για την ελληνική «αποτυχία» στον διαγωνισμό PISA
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Dnews τον Δεκέμβριο η κ. Σοφιανοπούλου αναφέρθηκε εκτενώς στα αίτια της μαθητικής «αποτυχίας» που καταγράφηκαν από τις επιδόσεις των μαθητών στον τελευταίο διαγωνισμό της PISA. Η κα Σοφιανοπούλου μας εξήγησε την αλήθεια πίσω από τα ψυχρά νούμερα που καταγράφει η έρευνα του ΟΟΣΑ, έθεσε επί τάπητος άβολες αλήθειες για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και έδωσε την δική της απάντηση στο γιατί τα Ελληνόπουλα είναι εξαιρετικά καλοί μαθητές σε ό,τι αφορά τη θεωρία όμως πατώνουν στην εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «Εκτιμώ κι εγώ ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Από την άλλη δεν πρέπει να μπούμε στη λογική του να προετοιμάζουμε τους μαθητές για τις εκάστοτε αξιολογήσεις διεθνείς ή εθνικές. Εχουμε όλοι, και οι ερευνητές και εκείνοι που χαράσσουν εκπαιδευτική πολιτική, την γνώση για να δοθεί μία συγκεκριμένη –αλλά και ευέλικτη- κατεύθυνση στο εκπαιδευτικό σύστημα. Παράλληλα θέλω να επισημάνω ότι οι όποιες αλλαγές/μεταρρυθμίσεις είναι γνωστό ότι θα αργήσουν να αποδώσουν. Πχ για τις ενδιαφέρουσες αλλαγές που έγιναν ήδη στα νέα Προγράμματα Σπουδών θα έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα μετά από μερικά χρόνια.»
Η ηλεκτρική καρέκλα της PISA
Υπενθυμίζεται ότι το δρόμο της παραίτησης είχε επιλέξει και ο προκάτοχός της και λέκτορας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιωάννης Τσίρμπας, αφήνοντας αιχμές περί αδιαφορίας της τότε υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να συμμετάσχει η Ελλάδα στις εργασίες του ΟΟΣΑ για το πρόγραμμα PISA. Στην τότε επιστολή παραίτησής του ο κ. Τσίρμπας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η απόσυρση της χώρας από τις συναντήσεις του PISA τ μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα την απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος «λόγω της μη συμμετοχής της στη χάραξη της γενικότερης στρατηγικής του προγράμματος», ενώ τόνιζε πως «η μη συμμετοχή σε αυτές τις διαδικασίες δεν αρμόζει σε χώρα μέλος του ΟΟΣΑ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα