Δευτέρα 12 Αυγούστου 2019

Επικίνδυνα οδικά σημεία, όπως τα έχει καταγράψει η Τροχαία Καλαμάτας

Ο ανθρώπινος παράγοντας βασικός παράγοντας των τροχαίων ατυχημάτων στη Μεσσηνία 
Ο άνθρωπος και μόνο είναι ο βασικός παράγοντας στην πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων που καταγράφονται κι αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που συλλέγουν οι υπηρεσίες της Τροχαίας.
Η κατάσταση του οχήματος, αλλά και η κατάσταση του οδοστρώματος έπονται, σύμφωνα με τον Διοικητή της Τροχαίας Καλαμάτας Κωνσταντίνο Νικολετζέα σε μια αναλυτική κουβέντα που είχαμε μαζί του για τα επικίνδυνα οδικά σημεία στο οδικό δίκτυο του νομού, όπου έχει αρμοδιότητα η υπηρεσία του, αλλά και στην πόλη της Καλαμάτας.
Η συχνότητα των ατυχημάτων που συμβαίνει σε διάφορα σημεία, είναι το βασικό κριτήριο για να χαρακτηρισθεί ένα οδικό τμήμα επικίνδυνο. Πάντοτε κάποιες παρεμβάσεις, μπορεί να βελτιώσουν και να μειώσουν την επικινδυνότητα σε αυτά τα σημεία, η οποία όμως δημιουργείται και αυξάνει μόνο όταν συμβάλλουν ανθρώπινες ενέργειες του οδηγού, όπως είναι η υπερβολική ταχύτητα, το αντικανονικό προσπέρασμα, κ.ά. επικίνδυνες παραβάσεις.Εθνικό δίκτυο
Όπως διευκρίνισε ο κ. Νικολετζέας, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, διενεργείται τεχνική αστυνόμευση στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, με επικεφαλής είτε αξιωματικό, είτε τον ίδιο τον διοικητή της Τροχαίας.
Η αρμοδιότητα της Τροχαίας Καλαμάτας, εκτείνεται στο οδικό δίκτυο Ασπρόχωμα – Πύλου, Τρίπολης – Καλαμάτας έως Τσακώνα (παλιός δρόμος), Τσακώνα – Καλό Νερό έως τα όρια Τριφυλίας και Πύργου  - Μεθώνης. Από την τεχνική αστυνόμευση επισημαίνονται βλάβες σε οριζόντια και κάθετη σήμανση, φθορά του οδοστρώματος, αυτοφυή βλάστηση, κοπή δέντρων και ότι άλλο καταγραφεί.
Εγγράφως στη συνέχεια, ενημερώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες, Δήμου ή pεριφέρειας, ανάλογα με την αρμοδιότητα, για να επιληφθούν.
Ποια είναι όμως τα σημεία, όπου συνεχώς καταγράφονται τροχαία ατυχήματα και σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις και θανατηφόρα;
Σε ό,τι αφορά το εθνικό οδικό δίκτυο, ο κ. Νικολετζέας, επισήμανε αρχικά ότι στο δρόμο Ασπροχώματος – Πύλου οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να έχουν τεταμένη συνεχώς την προσοχή τους, ιδιαίτερα από τη δεύτερη είσοδο της Αναλήψεως, έως και το Ριζόμυλο.
Επίσης, χρειάζεται προσοχή το τμήμα του δρόμου εντός της Μεσσήνης, από τον κόμβο μέχρι και το περιοχή «Νέο Κόσμο».
Πολλοί προσεκτικοί πρέπει να είναι οι οδηγοί, όταν περνούν από τις τοπικές κοινότητες Σουλιναρίου και Χανδρινού, καθώς ο δρόμος περνάει μέσα από τον ιστό των χωριών και υπάρχουν πολλοί πεζοί.
 
Επικίνδυνα σημεία
Στην παλιά εθνική οδό Τρίπολης – Καλαμάτας, από τη Θουρία μέχρι και το Αριοχώρι και ιδιαίτερα στις περιοχές Αίπεια και Άνθεια, έχουν καταγραφεί αρκετά ατυχήματα, ενώ στο δρόμο Τσακώνα – Καλό Νερό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τη διασταύρωση Λουτρού έως τη διασταύρωση με την Καλλιρρόη. Λόγω της μεγάλης ευθείας ο οδηγός ξεγελιέται και το καλοκαίρι έχουμε ατυχήματα λόγω κίνησης και το χειμώνα με τα πρωτοβρόχια.
Επικίνδυνο τμήμα στο δρόμο Πύργου – Μεθώνης, είναι από το σημείο «Μηδέν» έως και τη διασταύρωση με το Κορυφάσιο.
Φυσικά, ο δρόμος Καλαμάτα – Σπάρτης, μέσω Ταϋγέτου, με προβλήματα που δημιουργούνται κυρίως το χειμώνα και ιδιαίτερα πέρυσι. Η κυκλοφορία τώρα διεξάγεται κανονικά, ενώ σε δύο-τρία σημεία υπάρχει εργοταξιακή σήμανση.
 
Καλαμάτα
Στην πόλη της Καλαμάτας, το νούμερο ένα  επικίνδυνο σημείο, δεν είναι άλλο από τη νέα είσοδο. Όλο το τμήμα της, από τη διασταύρωση με τα φανάρια της Διασποράς έως τη διασταύρωση του Ασπροχώματος, έχουν καταγραφεί δεκάδες τροχαία ατυχήματα με πολλά από αυτά δυστυχώς να είναι θανατηφόρα, ιδιαίτερα κοντά στην γέφυρα του ΟΣΕ.
Ο κ. Νικολετζέας με έμφαση σημείωσε ότι οι οδηγοί δεν πρέπει να ξεχνάνε, ανεξαρτήτως των διαστάσεων του δρόμου, ότι πρόκειται για κατοικημένη περιοχή και το όριο ταχύτητας είναι 50 χιλιόμετρα.
Ιδιαίτερη προσοχή επίσης, μέσα στην πόλη της Καλαμάτας απαιτείται από τους οδηγούς στην οδό Λακωνικής από τη διασταύρωση με την οδό Αύρας έως τον «Κήπο του Αλλάχ».
Επίσης, οι διασταυρώσεις Λακωνικής και Παλαιολόγου, Καλλιπατείρας και Παλαιολόγου, Μαυρομιχάλη και Παλαιολόγου, Σταδίου και Φαρών.
Πολλά τροχαία ατυχήματα έχουν συμβεί και στη διασταύρωση Θεμιστοκλέους και Μακεδονίας.
Ο κ. Νικολετζέας υπογράμμισε ότι όλος ο ιστός της πόλης θέλει προσοχή από τους οδηγούς,  ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, διότι όσο αυξάνει η κίνηση, αυξάνει και η πιθανότητα να εμπλακούμε σε τροχαίο.
 
Παράγοντας άνθρωπος
Ο άνθρωπος κατά την εκτίμηση του Διοικητή της Τροχαίας Καλαμάτας είναι ο πρώτος παράγοντας πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Ακολουθούν, αλλά με μεγάλη διαφορά η κατάσταση του οχήματος και η κατάσταση του δρόμου (συντήρηση – βελτίωση).
Από τα συμβάντα που καταγράφουν, οι παραβάσεις που συντελούν στα τροχαία ατυχήματα και καταλήγουν σε τραυματισμούς ή και σε θανάτους, είναι η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού  κράνους, η ταχύτητα, το αντικανονικό προσπέρασμα και η χρήση κινητού τηλεφώνου.
Γι’ αυτό όπως είπε για τις παραβάσεις αυτές έχουν αυστηροποιηθεί οι ποινές και για κάποιες δεν υπάρχει καθόλου χρηματικό πρόστιμο, αλλά επιτόπου αφαίρεση για δύο μήνες του διπλώματος οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Η υποτροπή δε του οδηγού στην ίδια παράβαση εντός 6μήνου, ισούται με αφαίρεση του διπλώματος για 4 μήνες και εξετάσεις οδήγησης για να μπορέσει να το ξαναπάρει.
Για ορισμένες δε επικίνδυνες παραβάσεις, αν υποπέσεις σε αυτές τρεις φορές σε διάστημα 5ετίας, το δίπλωμα οδήγησης αφαιρείται δια βίου.
Της Βίκυς Βετουλάκη, Το tharros






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα