Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

Οι καταναλωτές βγάζουν «κόκκινη κάρτα» στο κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων - Τι δείχνει νέα έρευνα


Μετά τους εμποροϋπαλλήλους, οι οποίοι έχουν συχνά αντιδράσει στο άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, αλλά και τις σφοδρές επικρίσεις που δέχτηκε η τελευταία τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για την κυριακάτικη λειτουργία των μαγαζιών στα τέλη Νοεμβρίου, έρχονται και οι καταναλωτές να μιλήσουν για ένα ουσιαστικά άσκοπο μέτρο.
Στην έρευνα που διενεργήθηκε τον Νοέμβριο στο γενικό πληθυσμό (επαγγελματίες, επιχειρηματίες, καταναλωτές, κ.λπ.) της Περιφέρειας Αττικής, από την Pulse RC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Αθηνών (Ε.Ε.Α) και σε ένα αρκετά μεγάλο δείγμα 1.417 ατόμων, το άνοιγμα των καταστημάτων και κάποιες Κυριακές του χρόνου, όχι μόνο αξιολογήθηκε αρνητικά από το 41%, αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία δήλωσε ότι δεν ψωνίζει περισσότερο.
Συγκεκριμένα, το 69% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν αυξάνει τις αγορές του. Το μέτρο αξιολογήθηκε θετικά από το 27% ή ουδέτερα από το 25%.
Μόλις το 10% δηλώνει ότι αυτό σίγουρα αυξάνει τις αγορές τους, ενώ 15% είπαν ότι μάλλον τις αυξάνει (συνολικά 25%).
Έξι στους δέκα απάντησαν ότι το άνοιγμα καταστημάτων κάποιες Κυριακές δε διευκολύνει τις αγορές του, ενώ 34% ότι τις διευκολύνει. Ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά θετικών απαντήσεων καταγράφηκαν σε κάποιες ομάδες του πληθυσμού (π.χ. επιχειρηματίες /επαγγελματίες).
Κατά τα λοιπά η έρευνα διαπίστωσε βελτίωση της συνολικής εικόνας αν και οι μισοί από τους ερωτηθέντες (49%) δήλωσαν ότι ανησυχούν για το μέλλον και τη βιωσιμότητας της εργασίας τους επόμενους 6 μήνες.
Ενέργεια και ακρίβεια τα μεγάλα προβλήματα
Η ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση - από τους μισούς συμμετέχοντες) και τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, super market - από τέσσερις στους δέκα) είναι οι κατηγορίες εξόδων που προβληματίζουν σήμερα περισσότερο (με τις υπόλοιπες να καταγράφουν μονοψήφια ποσοστά) τα ελληνικά νοικοκυριά. Καταγράφεται πάντως (σε σύγκριση με την έρευνα του Ιουνίου) μείωση του προβληματισμού για την ενέργεια (50% από 57%), αλλά μία ολοένα αυξανόμενη ανησυχία για τα βασικά αγαθά (37% από 30%).
Άλλωστε οι δύο στους δέκα έχουν ήδη περιορίσει και τις αγορές βασικών αγαθών. Στις υπόλοιπες κατηγορίες, η ενέργεια και τα καταναλωτικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές) εξακολουθούν να είναι οι δύο κατηγορίες εξόδων που έχουν κυρίως περιορίσει, οι καταναλωτές (27% και 26% αντίστοιχα).
Αναφορικά με τα μέτρα και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την στήριξη των καταναλωτών από τις ανατιμήσεις, το 51% των συμμετεχόντων βρίσκουν ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση αν και οι περισσότεροι από αυτούς κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα. Μεγάλο είναι, πάντως, και το ποσοστό (48%) που κρίνει ότι κινούνται προς λανθασμένη κατεύθυνση.
Ακόμα περισσότεροι, πάνω από τους μισούς (54%), αξιολογούν προς τη σωστή κατεύθυνση και το «καλάθι του νοικοκυριού», με τους πιο πολλούς να ζητούν διεύρυνσή του, ενώ το 44% δεν έχει πειστεί για την αποτελεσματικότητα του καλαθιού.
Σημαντική αποδοχή καταγράφουν τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» (τα προϊόντα δηλαδή που έχουν σαν μάρκα το όνομα του σούπερ μάρκετ από όπου πωλούνται). Σχεδόν επτά στους δέκα (67%) απαντούν ότι τα καταναλώνουν ή σκοπεύουν να τα καταναλώσουν, έναντι 23% που απαντούν αρνητικά.
Ο τρόπος θέρμανσης είναι από τα βασικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες. Οι περισσότεροι (36%) θα χρησιμοποιήσουν κυρίως το πετρέλαιο, με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από ότι το φυσικό αέριο (20%). Ακολουθούν με 16% τα κλιματιστικά/αντλίες θερμότητας, ενώ πιο χαμηλά συναντάμε άλλους τρόπους. Οι οκτώ στους δέκα δεν θα αλλάξουν τρόπο θέρμανσης φέτος.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α., Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, σημειώνει: «Το κόστος της ενέργειας συνεχίζει και απασχολεί σε σημαντικό ποσοστό τους ερωτηθέντες, που σημαίνει ότι χρειάζεται να ξαναδεί η Πολιτεία τα μέτρα στήριξης και ίσως να πρέπει να εφαρμόσει η κυβέρνηση ένα διαφορετικό μίγμα πολιτικής. Σε πιο υψηλή θέση σε σχέση με προηγούμενη έρευνα είναι και ο προβληματισμός που εκφράζουν για την απόκτηση βασικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα. Υπάρχουν επίσης ενδιαφέροντα ευρήματα, όπως η αλλαγή του δείκτη αισιοδοξίας/απαισιοδοξίας και η στάση των ερωτηθέντων απέναντι στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Στόχος του Ε.Ε.Α. παραμένει η περαιτέρω στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, καθώς μόνο της ανάπτυξης των ΜμΕ μπορεί να ανακάμψει η ελληνική οικονομία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα