Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

Εως και 50% φθηνότερο καλάθι

Ευκαιρίες για νοικοκυριά από τις προσφορές των σούπερ µάρκετ και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Ερευνα αγοράς, κυνήγι προσφορών και χαµηλότερων τιµών απαιτεί η οικονοµική κρίση. Οι περικοπές στα εισοδήµατα οδηγούν σε επαναπροσδιορισµό του οικογενειακού προϋπολογισµού, ώστε τα νοικοκυριά να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στις αυξηµένες ανάγκες τους µε λιγότερα, κατά το δυνατόν, χρήµατα.
Η σωστή επιλογή των προσφορών που «κρύβονται» καθηµερινά στα ράφια των σούπερ µάρκετ µπορεί να µειώσει ακόµα και κατά 50% το ετήσιο κόστος σε ορισµένες κατηγορίες αγορών και να περιορίσει τις δαπάνες των νοικοκυριών που αυτόν τον καιρό, λόγω της κρίσης, έχουν δει να συρρικνώνεται το εισόδηµά τους. Αν µάλιστα κάποιος θέλει σταθερά χαµηλότερες τιµές, η στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξασφαλίζει σηµαντικά µειωµένο κόστος.  Σύµφωνα µε εκτιµήσεις των λιανεµπόρων και εκπροσώπων της βιοµηχανίας, το επόµενο διάστηµα – µετά και την απελευθέρωση των προσφορών που ανακοίνωσε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας – αναµένεται πόλεµος στην αγορά. Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι το τελευταίο δίµηνο στις µεγάλες αλυσίδες «τρέχουν» προσφορές σε σχεδόν 1.000 είδη οι οποίες αφορούν είτε µείωση τιµής είτε δωρεάν διάθεση ακόµη ενός προϊόντος. Παράλληλα οι πολυεθνικές βιοµηχανίες προχωρούν σε περιοδικές µειώσεις τιµών µεγάλου αριθµού προϊόντων τους ακόµα και κατά 30% ή 40% και ορισµένες αλυσίδες κάνουν προσφορές ακόµα και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διακινούν από τα ράφια τους.
Η πρακτική αυτή από τις βιοµηχανίες και τα σούπερ µάρκετ αναµένεται να ενταθεί ακόµα περισσότερο αφού πλέον τέσσερις στους δέκα καταναλωτές, σύµφωνα µε έρευνα της Nielsen για τον Ελληνικό Σύνδεσµο Βιοµηχανιών Επώνυµων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), αναζητούν συστηµατικά προσφορές. Αυτός, άλλωστε, είναι ο λόγος για τον οποίο το 34% των επώνυµων προϊόντων που φιλοξενούνται στα ράφια των σούπερ µάρκετ ήταν σε προσφορά την περασµένη χρονιά.
Για παράδειγµα, ο καταναλωτής µπορεί να µειώσει το κόστος για την αγορά ζυµαρικών και γιαουρτιών κατά 1/3 και να πληρώσει έως και 50% λιγότερα χρήµατα για να αγοράσει σαµπουάν και αφρόλουτρα επιλέγοντας τις συσκευασίες «1+1 δώρο». ΣΎΝΔΥΑΣΜΟΣ ΑΓΟΡΩΝ. Σύµφωνα µε έρευνα των «ΝΕΩΝ» για τρέχουσες αγορές σε συγκεκριµένο σούπερ µάρκετ, από ένα καλάθι συνολικής αξίας 12,38 ευρώ, το οποίο περιλαµβάνει αφρόλουτρο, οδοντόκρεµα, κρεµοσάπουνο, µπισκότα και γιαούρτια, ο καταναλωτής µπορεί να κερδίσει 8,91 ευρώ απλά και µόνο από τα προϊόντα που προσφέρονται ως δώρα µε τη µορφή «2+1» και «1 +1». Αν αναγάγουµε το όφελος αυτό σε ετήσια βάση, το κέρδος µε την αγορά των συγκεκριµένων προϊόντων φτάνει τα 232 ευρώ, καθώς η προσφορά επιπλέον προϊόντος µειώνει τη συχνότητα των αγορών ακόµα και στο µισό. ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ. Την ίδια ώρα, στην αγορά παρατηρείται µεγάλη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι φθηνότερα από τα επώνυµα. Υπολογίζεται ότι σήµερα το 10% των προϊόντων που γεµίζουν το καλάθι του καταναλωτή είναι ιδιωτικής ετικέτας ενώ, σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις των λιανεµπόρων, από την αρχή του χρόνου οι πωλήσεις αυτώντων προϊόντων έχουν ενισχυθεί σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, σε ορισµένες µάλιστα ακόµα και άνω του 30%. Ενδεικτικά από την έρευνα των «ΝΕΩΝ» προέκυψε ότι σε ένα εβδοµαδιαίο καλάθι που περιέχει χυµούς, ψωµί του τοστ, αφρό µαλλιών, σαµπουάν, τυρί φέτα, χλωρίνη, αλεύρι και µακαρόνια,η διαφορά στο τελικό κόστος ανάµεσα στα επώνυµα και τα ιδιωτικής ετικέτας φτάνει τα 8,28 ευρώ, δηλαδή σε ετήσια βάση τα 439,56 ευρώ.
Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αναζητούν προσφορές συστηµατικά
Πόλεµος στα ράφια
Μεγάλες αλυσίδες «τρέχουν» προσφορές σε περίπου 1.000 είδη, είτε µε µείωση τιµής είτε µε δωρεάν διάθεση επιπλέον προϊόντος, ενώ οι πολυεθνικές βιοµηχανίες προχωρούν σε περιοδικές µειώσεις τιµών 30%-40% 
Μπλόκο σε καταθέσεις εξωτερικού  
  ΜΠΛΟΚΟ ΠΟΘΕΝ έσχες στήνει το υπουργείο Οικονοµικώνσε όσους έβγαλαν καταθέσεις σετράπεζες του εξωτερικού ενώέως το τέλος του µήνα πρόκειται να δηµοσιοποιήσει λίστα µε ονόµατα 4.000 εύπορων φορολογουµένων µεληξιπρόθεσµες οφειλές άνω των 150.000 ευρώ προς το ∆ηµόσιο.
Τα δύο µέτρα θα προβλέποναι σε αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις τις οποίες άφησε «προίκα» ο υφυπουργός Οικονοµικών ∆ηµήτρης Κουσελάς στον νέο αναπληρωτήυπουργό Οικονοµικών Παντελή Οικονόµου.
Για τις καταθέσεις που έφυγαν στο εξωτερικό το 2009 και το 2010, τα τραπεζικά ιδρύµατα θα αποστείλουν στο υπουργείο αναλυτικά στοιχεία για τα εµβάσµατα φυσικών και νοµικών προσώπων. Στην περίπτωση που δεν δικαιολογούνται απο το πόθεν έσχες, οι φορολογούµενοι θα πληρώσουν φόρο και προσαυξήσεις για ανακριβείς φορολογικές δηλώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα