Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

«Περιβάλλον και Πολιτισμός» Σεμινάριο από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και το Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου διοργανώνουν Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Περιβάλλον και Πολιτισμός» στις 18 και 19 Νοεμβρίου 2016, στο Αμφιθέατρο της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών.
Το Σεμινάριο αφορά τη διαθεματική προσέγγιση και την ενσωμάτωση καλών πρακτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από ομιλίες από αναγνωρισμένους επιστήμονες, με βιωματικές δράσεις και εργαστήρια. Η διημερίδα θα είναι αφιερωμένη στη μνήμη της εκπαιδευτικού Ντίνας Σχίζα, πρωτοπόρου φυσιογνωμίας της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Συστημικής σκέψης και των Ερευνητικών εργασιών. Το Σεμινάριο πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας και του Δήμου Καλαμάτας.
Τη διημερίδα μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί, φοιτητές και το ευρύτερο κοινό.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»
18-19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Πρόγραμμα

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 – Αμφιθέατρο Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Καλαμάτα)
17.00 Εγγραφές
17.30 – 18.15 Σταύρος Μπένος (Πρόεδρος Κίνησης Πολιτών «Διάζωμα») «Η αξία και η μαγεία των συνεργειών» και Ευδόκιμος – Νίκων Φρέγκογλου (B.Sc., MA in 3D Design for Virtual Environments, Υπεύθυνος πολυμεσικών εφαρμογών) «Η Tεχνολογία στην υπηρεσία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς»
18.15 – 19.00 Ιωάννα Σπηλιοπούλου (Επίκουρος Καθηγήτρια Αρχαιογνωσίας και Ιστορίας του Πολιτισμού) «Η Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας (ΕΑΧΑ) και η ένταξή τους στον πολεοδομικό ιστό της παλιάς και της σύγχρονης πόλης. Η δημιουργία ενός αρχαιολογικού/πολιτιστικού πάρκου στον ιστορικό πυρήνα της ελληνικής πρωτεύουσας»
19.00 – 19.45 Βασιλική Πέννα (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Βυζαντινής Ιστορίας, Βυζαντινής Νομισματικής και Σιγιλλογραφίας) «Νομίσματα και εικόνες του παρελθόντος: ιστορίες της φύσης και του περιβάλλοντος. Ερμηνείες και σύγχρονες προσεγγίσεις»

19.45 – 20.00 Νικόλαος Ζαχαριάς (Αναπληρωτής Καθηγητής Αρχαιομετρίας, Πρόεδρος Τμήματος ΙΑΔΠΑ) «Από το Χώμα στο Τέχνεργο, από το Γεωπεριβάλλον στο Αρχαιοπεριβάλλον»
20.00 – 21.00 Ξενάγηση στο Εργαστήριο Αρχαιομετρίας
…………………………………………………………………………………………
Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016 – Αμφιθέατρο Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Καλαμάτα)
09.15 – 10.00 Κων/νος Τρίκολας (Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Μεσσηνίας και Λακωνίας) «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: μία σημαντική συμβολή στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
10.00 – 10.30 Γεώργιος Κούσουλας (Φυσιογνώστης, π. Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας) «Η φίλη μας η Ντίνα Σχίζα»
10.30 – 11.00 Παύλος Κοσμίδης (Γεωλόγος, Δρ. Επιστημών της Αγωγής, Διευθυντής 3ου Γυμνασίου Γέρακα Αττικής) και Τρισεύγενη Πουλοπούλου (Φιλόλογος, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, π. Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Δ.Ε. Μεσσηνίας και π. Υπεύθυνη ΚΠΕ Καλαμάτας) «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και συστημική σκέψη μέσα από τη ματιά της Ντίνας Σχίζα»
11.00 – 11.15 Διάλειμμα
11.15 – 14.00 Εργαστήρια: α) «Μία εφαρμογή της συστημικής σκέψης στην περιβαλλοντική εκπαίδευση» (Παύλος Κοσμίδης – Τρισεύγενη Πουλοπούλου) και β) «Η Φωτογραφία στην εκπαίδευση για την Αειφορία: Παιδαγωγικές, Διδακτικές, Αξιολογητικές και Ερευνητικές διαστάσεις» (Μαριάννα Τσεμπερλίδου, Φυσιογνώστρια, Msc in Education)



Ο Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων



Ιωάννης Σόλαρης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα