Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010

Ανατροπές στις Πανελλαδικές από το 2013

Tο υπουργείο Παιδείας προχωράει και σε μία άμεση αλλαγή που θα ισχύσει, πιθανότατα, από τις ερχόμενες πανελλαδικές, καθώς οι υποψήφιοι θα καταθέτουν τα μηχανογραφικά δελτία από τον Μάρτιο, δηλαδή πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις και προφανώς αφού έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε σχολή.

Η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ανέφερε ότι από του χρόνου θα υπάρχει ένα καινούργιο πρόγραμμα για τους μαθητές της Α’ λυκείου οι οποίοι στη συνέχεια θα φοιτήσουν σε μία Β’ και Γ’ λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα

Το υπουργείο επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός των εξετάσεων, ενώ οι επιλογές των υποψηφίων ενδεχομένως να παίξουν ρόλο και στην αναδιάρθρωση στον «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης, αφού ήδη μελετώνται συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων που παραμένουν στα αζήτητα.

Επισημαίνεται ότι μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι κατέθεταν το μηχανογραφικό μετά τις εξετάσεις (συνήθως το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου) και αφού είχαν γνωστοποιηθεί οι βαθμολογίες τους.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες (Mega), η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ανέφερε ότι από του χρόνου θα υπάρχει ένα καινούργιο πρόγραμμα για τους μαθητές της Α’ λυκείου οι οποίοι στη συνέχεια θα φοιτήσουν σε μία Β’ και Γ’ λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Οπως έγινε γνωστό:

Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στις πανελλαδικές σε 4 μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο.
Θα υπάρχουν λίγα μαθήματα επιλογής στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες.
Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, αφού θα υπάρχουν εσωτερικές εξετάσεις στα σχολεία.
Ο βαθμός στη Β’ και τη Γ’ τάξη θα συνδέεται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Τα πανεπιστήμια θα ορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή των υποψηφίων.
Η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε πως τον Οκτώβριο θα συζητηθούν οι αλλαγές στα πανεπιστήμια και στα τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Σε αυτές τις αλλαγές θα κυριαρχήσει -όπως όλα δείχνουν- ο «Καλλικράτης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ», δηλαδή ποια τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ θα πρέπει να κλείσουν, να συγχωνευθούν ή να αλλάξουν γνωστικό αντικείμενο.

Δεν αποκλείεται, μάλιστα, στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων να τεθεί και το θέμα της ελεύθερης πρόσβασης σε ορισμένα τμήματα τα οποία θα έχουν κενές θέσεις. Αυτό είχε προταθεί πριν από λίγο καιρό από πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ, στο πλαίσιο της επαναπροκήρυξης των θέσεων που μένουν κενές. Αλλωστε και η ίδια η υπ. Παιδείας είχε δηλώσει την ημέρα ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής ότι «διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης για ορισμένα τμήματα».

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Κ. Μανιάτης
Η ευθύνη στη Δευτεροβάθμια

Είναι ανάγκη να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Η αλλαγή πρέπει να συνδυαστεί με τη βελτίωση των υποδομών στα ΑΕΙ καθώς και με επιπλέον προσλήψεις προσωπικού, ώστε να ανοίξουν οι πύλες σε περισσότερους φοιτητές. Οι εξετάσεις πρέπει να γίνονται με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να συνεχίσει να ισχύει το αδιάβλητο της διαδικασίας.

* O Κώστας Μανιάτης είναι μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Στ. Κουμπιάς
Αναγκαία η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος

Η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος είναι πρωταρχική ανάγκη και έχει αργήσει. Αυτό το σύστημα είναι εξοντωτικό για τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους. Λόγω του εξεταστικού, το λύκειο έχει πάψει να εξυπηρετεί τις ανάγκες για τις οποίες υπάρχει.

Επομένως είναι αναγκαία η αλλαγή. Το λύκειο πρέπει να επανέλθει στη θέση του και τα ΑΕΙ να έχουν λόγο στην επιλογή των φοιτητών και των μαθημάτων στα οποία θα εξετάζονται. Πρέπει επίσης να γίνει αντιληπτό ότι, αφού μιλάμε για ποιότητα σπουδών στα ΑΕΙ, τα ιδρύματα πρέπει να έχουν λόγο και για τον αριθμό των εισακτέων.
* Ο Σταύρος Κουμπιάς είναι πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

8 σχόλια:

  1. Τα έχετε κάνει αχταρμά... Σταματήστε πια τις αλλαγές για να λέτε ότι κάτι κάνετε, τόσα χρόνια μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων έχετε κάνει τα παιδιά πειραματόζωα και από το κακό στο χειρότερο πάμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα δεν ντρεπόσαστε πιά! Όχι κυβέρνηση, όχι υπουργός, αλλά υφυπουργός και γραμματέας αλλάζουν και αλλάζει το σύστημα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έλεος! Βοήθεια! Κάντε κάτι!
    Μας είπιανε το αίμα στα ιδιαίτερα!!!!!!
    Να απαγορευτούν, με αυστηρότατους ελέγχους και ποινές, στους καθηγητές τα ιδιαίτερα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλοι ξέρουν ποιοί καθηγητές κάνουν ιδιαίτερα!
    Γιατί δεν κάνουν τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Κος Σταμάτης Γιαννακόπουλος τι Κάνεί;
    Ο κος Νικόλαος Αθανασόπουλος τι κάνει;
    Τι σόι διευθυντές είναι;
    Είναι τελείως άχρηστοι! Ντροπή τους!
    Εύχομαι αυτοί και οι οικογένειές τους, να πληρώσουν, ότι πληρώνω και ότι τραβάω εγώ τώρα!

    Αφού είναι γαιδούρια και δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους, ούτε παραιτούνται, να τους καταργήσουν!
    Να πάνε και να μην γυρίσουν!
    Γιανακοπουλαίοι και Αθανασοπουλαίοι! ΟΥΣΤ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΝΑ μην παίζει κανένα ρόλο οι βαθμοί του λυκείου στα πανεπιστήμια, αλλά να δίνουν εξετάσεις μέσα στο Πανεπιστήμιο!!!!!!!
    Μόνο αν καταργηθούν τελείως οι εισαγωγικές εξετάσεις, θα γλυτώσουμε και εμείς απο τους ασυνείδητους καθηγητές.
    Έχεις δίκιο, Ανώνυμε, είναι τελείως ασυνήδητοι,καλά τους λες γαιδούρια και τους διευθυντές που τους καλύπτουν και τους ίδιους.
    Τομάρια του κερατά, είναι όλοι τους!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντί να περιορίζουνε τον ρόλο του καθηγητή του λυκείου, τον αναβαθμίζουν!

    Προφανώς υπέκυψε η κα Διαμαντοπούλου και η κυβέρνηση στην πίεση των συνδικαλιστών!

    Ποιός θα μας γλυτώση απο τα λαμόγια τους καθηγητές με τα ιδιαίτερα, που μας πίνουν το αίμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ζήτω!!!!!
    Ξαναγύρισε!!!!!
    Επιτέλους αποκαταστάθηκε η αδικία!!!!!!
    Τρέμετε φουκαράδες όλοι! Θα σας τα φάει ο Παπατζής!!!!!!!!!
    Θα δείτε βαθμούς που θα τρίβετε τα μάτια σας!!!!!
    δεν θα το πιστεύετε!!!!Αν.....
    στείλετε τα παιδιά σας για ιδιαίτερη φροντίδα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα