Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

«Κιβωτός του Κόσμου»: Η μητέρα 15χρονου καταγγέλλει ξυλοδαρμούς και απομόνωση - «Τον χτύπησαν με σίδερο»


Η κατάθεση μητέρας 15χρονου πρώην φιλοξενούμενου στην «Κιβωτό του Κόσμου» για ακραίες και βίαιες συμπεριφορές των εργαζομενων της δομής σε ανήλικους τροφίμους.
Η γυναίκα, η οποία είναι μετανάστρια και εργαζόμενη έως και σήμερα στον Οργανισμό κατήγγειλε στο δικαστήριο ξυλοδαρμούς, απομόνωση ως τιμωρία στους φιλοξενούμενους, αλλά και καταναγκαστική εργασία για ανήλικα παιδιά. Μάλιστα, είπε ότι ένας από τους αποδέκτες του ξύλου με σίδερο ήταν και ο γιος της, υποδεικνύοντας τον Α. (πρώην εργαζόμενος και κατηγορούμενος) ως θύτη του.
Η μάρτυρας περιέγραψε στο δικαστήριο ότι η ίδια απευθύνθηκε για πρωτη φορά στην «Κιβωτό του Κόσμου» το 2008, όπου αναζήτησε βοήθεια για την ίδια και το μόλις 2,5 ετών αγοράκι της. Όπως είπε έμεινε εκεί για περίπου τρεις μήνες. « Από την Κιβωτό μας έδωσαν ένα επίδομα 150 ευρώ, το έλεγαν επίδομα αλλά δεν ήταν, δούλευα. Μετά πήγα στο δικό μου σπίτι» ανέφερε η γυναίκα, η οποία είχε μαζί της το γιο της μέχρι την ηλικία των 15 ετών. Στη συνέχεια, όπως υποστήριξε η μάρτυρας, ο πατέρας Αντώνιος τον έπεισε να πάει στη δομή της Καλαμάτας.
«Του είπε «αν είναι να πας Καλαμάτα θα σε βοηθήσω, θα σπουδάζεις, θα σου δώσω καλό χαρτζιλίκι». Το παιδί ήρθε και μου το είπε. Το παιδί, αφού του είπε καλά λόγια ήθελε να πάει και εγώ δεν ήθελα να με κατηγορήσει πως δεν το αφήνω, αφού ήταν 15 το άφησα να φύγει. Έμεινε 1,5 χρόνο» είπε η μάρτυρας, σχολιάζοντας ότι η φιλοξενία του στη δομή της Οργάνωσης ήταν η αρχή του κακού….
«Τότε, ξεκίνησε το πρόβλημα με το σχολείο, άρχισε να έχει συνέχεια απουσίες, ρώτησα τον Α… (κατηγορούμενος κσι πρώην εργαζόμενος), μου είπε το παιδί δεν ξυπνάει, ρώτησα δεν πήρα καθαρή απάντηση» ανέφερε η μάρτυρας.
Πρόεδρος : Λέτε έφταιγε η Καλαμάτα για τις απουσίες;
Μάρτυρας : 100%. Μέχρι τα 15 δεν είχε μείνει στην ίδια τάξη, δεν είχε απουσίες. Το παιδί μου εργαζόταν στο χωράφι, έκανε λάτζα, τα πάντα.
Τον Ιανουάριο 2022 ο γιος της έφυγε από την Καλαμάτα και μαζί με αλλά παιδιά μεταφέρθηκε στη δομή του Κολωνού, όπου έμεινε για έξι μήνες, πριν φύγει οριστικά από την «Κιβωτό».
«Πέντε παιδιά τα έφεραν μέσα σε ένα βαν για τιμωρία. Το έσκασε ένα παιδί. Μετά έγιναν έξαλλοι όλοι, πάτερ, Α.., Π...(πρώην εργαζόμενοι). Το κλειδώσανε. Το πρωί το βγάζανε για δουλειά και μετά το βάζανε στο δωμάτιο και το κλειδώνανε» περιέγραψε η μάρτυρας, μιλώντας ευθέως για βασανισμούς και απομόνωση των τροφίμων ως τιμωρία.
«Δεν μιλούσαν μεταξύ τους. Μετά άρχισαν να τα κατηγορούν. Ότι έκλεψαν, ότι έκαναν ναρκωτικά, πως συνεργάστηκαν με ένα παιδαγωγό. Ο πάτερ μου είπε πως ανακάλυψε μόνος του τα παιδιά που τα είχαν κάνει αυτά» ανέφερε η μάρτυρας και αμέσως μετά μίλησε για τον ξυλοδαρμό του ιδίου της του παιδιού, σε γνώση μάλιστα του πατρός Αντώνιου και της Πρεσβυτέρας.
«Μία μέρα προσπάθησα να του το πω. Μου φάνηκε κάπως σαν να με ειρωνευόταν. Εκεί έμενε, ήξερε τα πάντα», απάντησε σχετικά η μάρτυρας «καίγοντας» με τα λεγόμενά της τον ιδρυτή της «Κιβωτού» και κατηγορούμενο ως ηθικό αυτουργό στις κακοποιητικές συμπεριφορές σε βάρος των ανηλίκων παιδιών σε αυτή τη δίκη.
Πρόεδρος : Τι έκανε όλη μέρα ο γιος σας;
Μάρτυρας : Το έβαζαν να δουλέψει. Το παιδί μου έμεινε από τον Ιανουάριο μέχρι αρχές Ιουνίου. Έχω δει χτυπήματα, παιδί με μαυρισμένο μάτι, τσακώθηκα με Π… και μου είπε πως το έκανε μόνος του. Έχω δει τρία παιδιά με σημάδια. Ένας ήταν γιος μου και οι άλλοι Σ. και Κ. Εγώ φοβόμουν μην πηδήξουν από το παράθυρο, μη γίνει κάτι, ήταν στο δεύτερο όροφο. Η Πρεσβύτερα έφερε μαζί της και τον Π…σαν απειλητικό μήνυμα. Μου είπε πως τα παιδιά έχουν κάνει κάτι στην Καλαμάτα. Ήρθε ο Π…και λέει πως θα έρθεις μαζί μου. Το παιδί μου δεν ήθελε και το έπιασε από το λαιμό. Ήρθε και μου το είπε μόνος του τρέχοντας. Εκείνη την ημέρα σηκώθηκε και έφυγε. Μέχρι σήμερα δεν θέλει ούτε να βλέπει την Κιβωτό.
Η μάρτυρας στην κατάθεσή της μίλησε και για απειλές που δέχεται και η ίδια από πρώην εργαζόμενους των δομών.
«Ο Α…πρώην εργαζόμενος) μας απείλησε, ξαφνικά εμφανίζεται έξω όταν σχολάω. Μία φορά μου είπε «έλα να τα βρούμε». Ακόμα εργάζομαι στην Κιβωτό. Τώρα πλέον ασφαλισμένη…Πιστεύω ότι κάτι φοβόντουσαν και γί αυτό απαγόρεψαν στα παιδιά να μιλάνε μεταξύ τους» τόνισε η γυναίκα και στη συνέχεια εξήγησε γιατί δεν είχε καταγγείλει αυτές τις συμπεριφορές νωρίτερα.
«Και εγώ φοβάμαι. Αν συμβεί κάτι σε εμένα ή το παιδί μου μην ψάχνετε αλλού» είπε συναισθηματικά φορτισμένη.
Η δίκη συνεχίζεται την Πέμπτη 30 Μαίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα