Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Λήγει την Παρασκευή η... «μόνιμη» μείωση τιμής: Αυξήσεις σε 4.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ


Λήγει την Παρασκευή 31 Μαΐου το μέτρο «Μόνιμη Μείωσης Τιμής» με τον κίνδυνο για νέες ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ να είναι - κάτι παραπάνω από - ορατός.
Από 1η Ιουνίου οι τιμές σε εκατοντάδες τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά. παίρνουν και πάλι την ανηφόρα και μάλιστα χωρίς το υπουργείο Ανάπτυξης να έχει ανακοινώσει οποιοδήποτε άλλο μέτρο για την ακρίβεια που
Υπενθυμίζεται πως τη «βόμβα» είχε ρίξει προ δεκαημέρου ο πρόεδρος Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος Απόστολος Ραυτόπουλος, κάνοντας λόγο για νέες τιμές σε 4.000 προϊόντα που ήταν στην μόνιμη μείωση της τιμής.
«Επανέρχονται επομένως οι τιμές στην πρότερα κατάσταση δηλαδή θα αυξηθούν από 5 έως 10% τα 4.000 προϊόντα που μας έλεγε το υπουργείο ότι έχουν μειωθεί», είχε σημειώσει, προσθέτοντας πως «σύμφωνα με τη Eurostat και ξένους οίκους αυτό το οποίο μας μας είπαν είναι ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 και του 2025 οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης».
«Κλειδί» ο ΦΠΑ στα τρόφιμα
Αξίζει να σημειωθεί πως η Ελλάδα εφαρμόζει από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στην Ευρώπη στα είδη διατροφής, στο 13% και 24% αντίστοιχα.
Ο φόρος αυτός αποφέρει περί τα 2,5 δισ. ευρώ τον χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό, ωστόσο η μείωσή του θα μπορούσε να οδηγήσει σε φθηνότερα τρόφιμα εφόσον οι επιχειρήσεις υποχρεώνονταν να μετακυλίσουν στον τελικό καταναλωτή τη μείωση του φόρου.
Αν η μείωση του ΦΠΑ περνούσε στην τελική τιμή, το όφελος θα ήταν μεγαλύτερο για τον καταναλωτή με τα πολύ χαμηλά εισοδήματα σε σχέση με αυτόν που δεν αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, καθώς θα αύξανε την αγοραστική του δύναμη.
Υπενθυμίζεται ωστόσο πως η Ισπανία προχώρησε σε μηδενισμό του ΦΠΑ σε ορισμένες κατηγορίες τροφίμων για να συγκρατήσει τον πληθωρισμό των τροφίμων, τα επιθυμητά αποτελέσματα δεν ήρθαν και το μέτρο παρατάθηκε μέχρι το τέλος Ιουνίου. Και αυτό γιατί αν η μείωση του ΦΠΑ δεν έρθει μαζί με ελέγχους και κυρώσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν μπορεί να εγγυηθεί όφελος για τον καταναλωτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα